„Pirmosios lietuviškos daržovės pirkėjų yra itin laukiamos. Kaip rodo mūsų duomenys, lietuviai pirmenybę teikia būtent savo krašto vaisiams ir daržovėms, nors pavasario pradžioje jie ir būna kiek brangesni nei įvežtiniai. Kelių pastarųjų metų prekybos duomenys rodo, jog daržovių paklausa labiausiai išauga kovo viduryje ir rugsėjį, sulaukus pavasario ir rudens sezono lietuviškų vaisių bei daržovių derliaus“, – sako „Maxima LT“, UAB Komercijos vadovė Nijolė Penkovskienė.
Šiemet pirmieji lietuviški ilgavaisiai agurkai parduotuves pasieks panašiu metu kaip ir 2014 metų pavasarį ir jų kaina, lyginant su praėjusiais metais, bus panaši – apie 2,89 euro.
„Ilgavaisių agurkų derliui pradėjome ruoštis jau sausio pradžioje ir pirmąsias daržoves skinsime bei į parduotuves iškart vešime jau šį penktadienį. Planuojame, kad kovo mėnesį pavyks nuskinti apie 300–400 tonų produkcijos, arba beveik 27 sunkvežimius“, – pasakoja Justė Nasvytytė, UAB „Kietaviškų gausa“ prekybos organizatorė. Pavasario derlius tęsiasi iki pat liepos mėnesio, kai nuskinama paskutinė pavasarinių kultūrų produkcija, ir prasideda rudeninė sėja.
UAB „Kietaviškių gausa“ atstovė sako, kad šiemet augintojai tikisi didesnio agurkų derliaus nei pernai, tačiau viskas priklausys nuo oro sąlygų. „Žinoma, nuo užaugintos produkcijos kiekio priklausys ir tai, kokia bus daržovių kaina. Nustatydami kainas visada atsižvelgiame į situaciją rinkoje“, – teigia J. Nasvytytė.
Iki šiol prekybos tinklas „Maxima“ jau prekiavo įvežtinėmis naujo sezono daržovėmis – ilgavaisiais agurkais iš Ispanijos, ridikėlių pundeliais, šviežiomis bulvėmis, pankoliais, ropiniais kopūstais bei įvairiausiomis šviežiomis salotomis, kurių asortimentą planuojama artimiausiu metu dar plėsti. Jau kitą savaitę šviežio derliaus asortimentą „Maxima“ parduotuvėse papildys šviežios morkos, svogūnai, baltųjų ridikėlių ryšulėliai, mažieji baklažanai, įvairios salotos ir prieskoninės žolelės.
Kovo pabaigoje lentynose pirkėjai jau galės rasti ir šviežių lietuviškų trumpavaisių agurkų, o balandžio pabaigoje pasirodys ir pirmieji lietuviški pomidorai. Prekybos tinklas „Maxima“ jau yra skelbęs, kad pastaruoju metu Lietuvoje sparčiai auga daržovių ir vaisių pardavimai. „Praėjusiais metais užfiksavome tendenciją, kad lietuviai suvalgo daugiau vaisių ir daržovių lyginant kelerius pastaruosius metus. Didėjančią šviežių daržovių, vaisių ir uogų paklausą lemia augantis gyventojų dėmesys sveikesnei mitybai ir mažėjančios jų kainos“, – teigia N. Penkovskienė.
Ryškėja ir dar viena tendencija – lietuviai didelį dėmesį skiria daržovių bei vaisių kokybei – išvaizdai, skoniui, šviežumui. Pirkėjams tampa svarbu ne tik tai, kur daržovės ir vaisiai užauga, bet ir kaip greitai atkeliauja į parduotuves.
Užtikrinant daržovių bei vaisių šviežumą, „Maxima“ parduotuvių lentynas daržovės bei vaisiai pasiekia per maksimaliai trumpą laiką: lietuviški – tą pačią dieną, atvežti iš svetur – per 2–5 dienas, priklausomai nuo šalies, iš kurios jie transportuojami. Tinklo parduotuvėse nuolat stebima ir prižiūrima, kad daržovės ir vaisiai būtų švieži ir kokybiški.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 229 „Maxima“ parduotuvės. Kasdien jose apsilanko apie 550 tūkstančių klientų.