Būtent tokiais įtarimais pradėjo dalytis pirkėjai, pastaruoju metu apsipirkinėję „Maximoje“.
Ne vienas jų atkreipė dėmesį, kad kai kuriuose elektroniniuose kvituose nurodomos apmokėtos sumos už pirkinius, regis, yra didesnės, nei turėtų būti sudėjus pačiuose kvituose nurodytas sumas.
Vis dėlto „Maxima“ ramina, kad pirkėjai tikrai nepermokėjo. Tiesiog programėlė kvituose rodė neteisingą sumą. Esą, tai buvusi programavimo klaida.
Kvito suma ir mokėtina suma nesutapo
Į portalo tv3.lt redakciją kreipėsi skaitytojas Jevgenijus. Jis pasakojo prieš šventes apsipirkęs „Maxima“ parduotuvėje, kuri yra Vilniuje prie Gariūnų turgavietės.
„Apsipirkinėjau gruodžio 31 d. „Maxima“ bazėje gruodžio 31 d. Atsiskaitant pasirodė, kad mokėtina suma yra per didelė, bet iš karto neatkreipiau dėmesio. Tik vėliau gavęs kvitą į telefoną atidžiau panagrinėjau.
Ir pamačiau, kad jame sumos tikrai nesutampa. Čekyje matyti apgaulė. Suma be PVM (pridėtinės vertės mokesčio), PVM suma ir bendra suma su PVM yra 215 eurų, o paprašė susimokėti 279 eurų“, – tikino vyras, atsiuntęs ir kvito ekrano nuotrauką.
Jis taip pat pasakojo bandęs aiškintis su tinklo darbuotojais, kodėl turi taip mokėti, tačiau esą nesulaukęs paaiškinimo.
„Aišku, aš „nenubiednėsiu“, tačiau kiti pirkėjai irgi turėtų tai žinoti ir pasitikrinti savo kvitus“, – kalbėjo skaitytojas.
Anot jo, pasidalijus pastebėjimu su draugais, jie irgi atidžiau patikrino elektroninius „Maxima“ kvitus. Ir kai kuriuose iš jų sumos (ypač kai didesnės) esą taip pat nesutapo.
Kita skaitytoja Evelina, patikrinusi savo neseną kvitą, jame irgi rado panašių neatitikimų.
Kvite iš neseno apsipirkimo „Maximoje“, pirkinių suma be PVM buvo nurodyta 8,75 euro, PVM – 2,45 euro, o bendra suma – 11,2 euro. Vis dėlto bankine kortele ji iš viso sumokėjo beveik 3 eurais daugiau – 14,08 euro.
„Nesuprantu, kaip jie čia taip skaičiuoja. O kiek žmonių iš viso netikrina kvitų... Negi jie tikrai taip apgaudinėja?“ – stebėjosi vilnietė.
Tiesa, ji taip pat atkreipė dėmesį, kad sumos kvituose nesutapo perkant alkoholinius gėrimus. Tačiau daugelyje kitų čekių sumos sutapo.
Programavimo klaidą ištaisė
„Maxima“ Komunikacijos ir korporatyvinių reikalų departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė patikino, kad parduotuvėje pirkėjai esą nepermokėjo.
„Norime nuraminti ir patikinti mūsų pirkėjus, kad už savo pirkinius jie sumokėjo teisingą sumą. Fiskaliniame kvite (kuris yra pagrindinis apsipirkimo ir apskaitos dokumentas!) – tiek popieriniame, tiek siunčiamame el. paštu, pateikiama informacija apie apsipirkimo sumą buvo teisinga.
Tačiau mobiliojoje programėlėje buvo atvaizduojama netiksli apsipirkimo suma „Be PVM“. Tai buvo programavimo klaida, kurios jau nebėra. Atvaizdavimas programėlėje viso labo tėra informacinio pobūdžio, o pagrindinis klientui duodamas dokumentas yra fiskalinis kvitas“, – aiškino I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Anot jos, gavę klientų pastebėjimų dėl neatitikimų apsipirkimo sumos atvaizdavime mobiliojoje programėlėje, prekybos tinklo specialistai nedelsdami ją sutvarkė.
„Dabar mobiliojoje programėlėje bei fiskaliniuose kvituose pateikiama informacija sutampa, siūlome pasitikrinti. Apgailestaujame, jei tai suklaidino mūsų pirkėjus ir sukėlė nepatogumų“, – komentavo „Maxima“ atstovė.