Dar balandį rašėme apie „Ragučio“ B-SHAKE kokteilio įvedimo į rinką kampaniją, kurioje aktyviai buvo panaudotas Facebook.com socialinis tinklas. Tąkart buvo sukurtas dirbtinis personažas ir vartotojas FB, apie kurį sukosi visa kampanijos istorija.
Panašu, kad nuo metų pradžios populiariausiu produkto populiarinimu būdu lietuviškai Facebook’o bendruomenei tapo Facebook’o „draugų“ reklamos modelis:
a) sukuriamas virtualus FB vartotojas (pavadinimas atitinka prekinio ženklo pavadinimą, įdedama keletas dėmesį patraukiančių nuotraukų);
b) kviečiami į FB draugus visi iš eilės (arba dažniau tam tikrus profilio parametrus atitinkantys vartotojai);
c) per trumpą laikotarpį (iki 14 dienų) suburiama kritinė masė žmonių (jei nesiseka pritraukti žmonių, auditorijai paskatinti atiduodamas nemokamas prizas);
d) jei komunikuojama keletą produktų, sukuriamos skirtingos FB grupės, ar gerbėjų puslapiai;
e) kritinei masei stumiamas reklaminis turinys per FB „sieną“, paštą, grupes, gerbėjų puslapius.
Pavyzdys, kuris iliustruoja viršuje aprašytą modelį (naujausias FB profilyje):
a)
b)
c ir d)
e) Greitai sulauksime :)
Keletas šio modelio privalumų:
Nemokamas kanalas.
„Antro šanso“ turėjimas (grupė vs. gerbėjų puslapis vs. draugai)
Auditorijos profiliavimo galimybė.
Įėjimas į asmeninę varototojo erdvę.
Nemokami papildomi konktaktai (1 „draugas“ atveda dar iki 6 kontaktų).
Vartotojų reakcija ir atgalinis ryšys.
…
Kai kurie trūkumai:
Kainuoja startas ir palaikymas (galima „sumokėti“ asmeniniu laiku ir energija).
Etiškos komunikacijos su vartotojų dilema („meluoti ar nemeluoti?“).
Greitas vartotojų susierzinimas dėl eterio šiukšlinimo.