Alkoholio pirkėjai į biudžetą sunešė 251 mln. eurų arba 9 proc. daugiau nei pernai. Beveik visas akcizo padidėjimas yra sunešamas stipraus alkoholio mėgėjų – 19,5 mln. eurų iš 20,3 mln. eurų padidėjimo.
Per pirmus devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, vynuogių vyno pardavimai išaugo 16,8 proc. Taip pat iki 2 mln. eurų didėjo ir akcizo surinkimas iš šios gėrimų grupės.
Daugiausia, net 153,4 mln. eurų akcizo mokesčio sumokėjo stipraus alkoholio mėgėjai. Kurių pirkimas lyginamuoju laikotarpiu toliau didėjo beveik 10 proc.
Žinoma, rugsėjo mėnesį dėl metų pradžioje užkrautų sandėlių buvo fiksuotas 13 proc. stipraus alkoholio pardavimų susitraukimas, tačiau trijų ketvirčių pardavimai nepaisant 10 proc. padidintų akcizų toliau fiksuoja įspūdingą augimą. Padidėję pardavimai ir padidintas stipraus alkoholio akcizas šiais metais biudžetą praturtino 19,5 mln. eurų papildomomis įplaukomis.
Tuo pat metu antra pagal svarbumą įplaukomis į biudžetą alaus grupė toliau fiksuoja kritimą. Šiltą vasarą besitraukę pardavimai išlaiko tendenciją ir pirmą rudens mėnesį. Šių metų rugsėjį alaus pardavimai krito 0,6 proc., o per šių metų devynis mėnesius, palyginti su analogišku laikotarpiu pernai, krito visais 2 proc. Tokiu pačiu procentu krito ir biudžeto įplaukos už alaus akcizą – mažėjo 1,3 mln. iki 64,3 mln. eurų.
Kitos alkoholio grupės per tris ketvirčius demonstravo nuosaikias augimo tendencijas – sidro pardavimai paaugo 1,5 proc., spirituotų vynų + 1,2 proc. Gal kiek didesnį (4,4 proc. augimą) parodė putojantis vynas, tačiau šias grupes kartu paėmus jos nėra reikšmingos ir didelių biudžeto pajamų nedemonstruoja.
Po akcizų šoko terapijos, kai buvo drastiškai padidinti alkoholio mokesčiai, jau praėjo treji metai ir galima sverti kokios tendencijos įsivyrauja. Alaus akcizas buvo padidintas 112 proc. (didžiausiu žingsniu iš visų grupių) ir čia fiksuojamas pardavimų susitraukimas. Panašiu žingsniu mokesčiai buvo padidinti ir vynui, tačiau čia šiais metais fiksuojamas pardavimų didėjimas. Akivaizdu, kad vyno mėgėjai nėra labai jautrūs kainos pokyčiams ir gerėjanti ekonominė aplinka netgi skatina pardavimus.
Mažiausias, 35 proc. akcizo padidėjimas buvo fiksuotas stipraus alkoholio grupei. Ši grupė sugeba šiais metais 10 proc. didinti pardavimus ir į biudžetą sunešti beveik 15 proc. daugiau akcizo. Akivaizdu, kad akcizų politika yra daug efektyvesnis alkoholio vartojimo reguliavimo instrumentas, nei paskutiniais metais nuvilnijusi draudimų banga.