Bendrovė paskelbė tokios studijos rengėjų konkursą, o jo laimėtojas turės parengti geležinkelių vystymosi gaires įvertinant komercinį potencialą bei kaimyninių Europos Sąjungos šalių tinklų plėtrą. Studija turės apimti ir inovatyvius bei ekonomiškai pagrįstus pasiūlymus tinklo vystymo scenarijui 10-čiai, 30-čiai bei 50-čiai metų.
„Siekiama toliau vystyti bei modernizuoti geležinkelių tinklą Lietuvoje, plačiau ir sparčiau integruoti jį į tarptautinį Europos šalių geležinkelių tinklą bei didinti jo pasiekiamumą ir vystyti krovos potencialą. Antra svarbi priežastis – pasikeitusi geopolitinė situacija, kuri lėmė ženklius pokyčius sektoriaus vežimams“, – BNS komentavo „Lietuvos geležinkeliai“.
Anot bendrovės, didžiausias dėmesys vystant infrastruktūrą turėtų būti vien tik europinės ir dviejų – tiek europinės (1435 mm), tiek plačiosios (1520 mm) – vėžių sinergijai.
Scenarijai turėtų apimti linijų tiesimo ir stočių mazgus, terminalus ir kitos logistinės grandinės vystymą didinant veiklos apimtis bei tinklo optimalią transformaciją į europinę vėžę.
Konkurso dalyvių pasiūlymai priimami iki kovo 9 dienos. Tikimasi sulaukti ne tik Lietuvos, bet ir tarptautinių rinkos dalyvių susidomėjimo.