„Tai jau antras pasitraukimo iš GTT susitarimo žingsnis: prasidėjus karui Ukrainoje, „LTG Cargo“ vagonus atitraukė iš judėjimo per Rusiją ir Baltarusiją, o šiuo antruoju žingsniu atsijungiama nuo bendro parko sistemos ir pereinama prie europinio veikimo modelio, kai visas vagonų parkas yra privatus ir nebus naudojamas kitų šalių geležinkelių administracijų“, – sako krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
Skelbiama, kad privatus „LTG Cargo“ parkas bus naudojamas dviem būdais: perleidžiant vagonus ilgalaike nuoma ir suteikiant vagonus vienkartiniams vežimams. Pastariesiems vežimams bus skirta apie 10 proc. turimų privačių vagonų ir jie sudarys taip vadinamą rezervinį vagonų parką.
„LTG Cargo“ sieks, kad kuo daugiau pervežimų vyktų ilgalaike nuoma išnuomotais vagonais – tai leis klientams užsitikrinti reikiamą kiekį vagonų nepaisant sezoniškumo.
Planuojama, kad būtent ilgalaike nuoma klientams perleistais vagonais bus pervežama didžioji dalis Lietuvos geležinkeliais gabenamų krovinių. Tam bus skirta 90 proc. privataus „LTG Cargo“ vagonų parko.
„LTG Cargo“ 2023 m. pervežė 27,2 mln. t krovinių. Bendrovės pajamos praėjusiais metais siekė maždaug 286 mln. Eur, grynasis pelnas – 17,5 mln. Eur.