• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos vartotojų nuotaikos 2011 metų sausio mėnesį gerėjo – rodo Vartotojų nuotaikos indeksas (VNI).

REKLAMA
REKLAMA

Nuo 2009 m. tyrimų bendrovė RAIT pradėjo matuoti vartotojų nuotaikos indeksą (VNI). VNI matuoja vartotojų gyvenimo kokybės, materialinės padėties bei vartojimo pokyčius. Šis indeksas atskleidžia ne tik kaip pasikeitė vartotojų padėtis, elgsena, bet ir kokie jų ateities lūkesčiai. Kiekvieną mėnesį apklausiama po 1000 Lietuvos gyventojų.

REKLAMA

Tiriamojo laikotarpio pradžioje, t.y. 2009 m. gegužės mėn. vartotojų nuotaikos indeksas buvo neigiamas ir siekė -27%. Tai reiškia, kad tuo metu 27% buvo daugiau neigiamai nei teigiamai nusiteikusių žmonių. Birželio mėn. neigiamos nuotaikos kiek prislopo ir VNI sumažėjo iki -21%, tačiau liepą vėl grįžo į buvusį lygį ir siekė -26%, tuo tarpu rugpjūčio mėnesį VNI neženkliai padidėjo vienu procentiniu punktu iki -25%.

REKLAMA
REKLAMA

Rugsėjis, tikėtina siejamas ir su darbymečiu, ir su ekonomikos pagyvėjimu, vartotojų nuotaikos po truputį gerėjo, indeksas įgijo reikšmę -20%, t.y. 5 procentiniais punktais daugiau nei prieš mėnesį. Spalio mėnesį VNI krito 8 procentiniais punktais ir įgijo reikšmę - 28%. Lapkritį VNI krito vienu procentiniu punktu iki – 29%. Gruodį VNI išliko toks pat – 29%. 2010 metų sausį VNI pakilo dviem procentiniais punktais ir siekė – 27%. 2010 vasarį vartotojų nuotaikos indeksas pagerėjo reikšmingiau - 4 procentiniais punktais iki - 23%. 2010 kovo mėn. vartotojų nuotaikos indeksas išliko tose pačiose pozicijose kaip ir vasarį, ir siekė – 23%.  2010 balandžio mėn. pastebimas reikšmingas vartotojų nuotaikų indekso pagerėjimas, jis pakilo 7 procentiniais punktais iki -16. 2010 metų gegužės mėn.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

VNI nukrito dviem procentiniais punktais ir siekė – 18%. 2010 metų birželį VNI išliko beveik toks pats ir siekė – 17%. 2010 metų liepos mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas pakilo trimis procentiniais punktais ir siekė -14%. Rugpjūčio mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas beveik nepakito ir siekė – 15%. Rugsėjo mėnesį vartotojų nuotaikos indeksas buvo toks pat kaip liepą – 14%, tačiau spalio mėnesį nukrito iki -17%. Lapkritį ir gruodį vartotojų nuotaikos indeksas vėl gerėjo atitinkamai -11% ir -14%. 2011 m. sausio mėn. vartotojų nuotaikos indeksas pakilo dviem procentiniais punktais: nuo -14% 2010 m. gruodžio mėn. iki -12% 2011 m. sausio mėn. Lyginant su 2010 m. sausio mėnesio rezultatais VNI indeksas pakilo daugiau nei 2 kartus: nuo -27% 2010 m. sausio mėn. iki -12% 2011 m. sausio mėn. (žr. 1 pav.).

REKLAMA

2011 metų sausio mėnesį lyginant su 2010 metų gruodžio mėnesiu, Lietuvos vartotojai didino savo išlaidas bei vartojimą (atitinkamai 14,5 % ir 9,3%).  Ir toliau mažėja žmonių, manančių, kad jų šeimos materialinė padėtis blogės, taip pat nuolat auga skaičius žmonių manančių, kad Lietuvos ekonominė situacija gerės.

REKLAMA

„2011 metų pradžioje Lietuvos gyventojų lūkesčiai bei nuotaikos ir toliau po truputį gerėjo. Išliko 2010 metų tendencija, kad Lietuvos gyventojai pradeda daugiau vartoti bei teigiamiau vertina šalies ekonominę bei savo finansinę situaciją“, –  duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė.

Kaip visuomet, optimistiškiausios nuotaikos pastebimos tarp jaunimo (15-24 m.), moksleivių, studentų bei tarp aukštąjį išsimokslinimą įgijusių bei didesnes nei vidutines pajamas (daugiau nei 1100 Lt 1-am šeimos nariui per mėn.) turinčių gyventojų. Pensininkai bei bedarbiai situaciją vertina pesimistiškiausiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų