Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup“ duomenimis, 2008 m. šalyje reklamos rinka žiniasklaidos priemonėse išaugo 9,1 proc.
Įskaičiuojant žiniasklaidos kanalų apimties ir kitas nuolaidas iš viso per praėjusius metus Lietuvoje reklamai žiniasklaidoje išleista 542,2 mln. litų.
„Metų pradžioje tikėjomės panašaus ar šiek tiek didesnio reklamos rinkos augimo. Duomenys rodo, kad reklamos apimtis gana sparčiai augo pirmąjį 2008 m. pusmetį. Deja, trečiajame metų ketvirtyje pastebėjome nerimą keliančias tendencijas – reklamos ėmė mažėti visuose žiniasklaidos kanaluose, išskyrus lauko reklamą, internetą bei reklamą ant degalinių pylimosi pistoletų.
Nepaisant artėjančio kalėdinio laikotarpio, ketvirtasis metų ketvirtis taip pat nebuvo palankus reklamos rinkai. Pavyzdžiui, televizijos reklamos apimtis, lyginant su trečiuoju metų ketvirčiu, augo tik 4.7 procento“, – teigia „TNS Gallup“ media direktorius Gytis Juodpusis.
Kaip ir ankstesniais metais, 2008-aisiais didžiausią dalį rinkos pajamų sudarė reklama televizijoje bei laikraščiuose – atitinkamai 42,6 proc. ir 24,9 proc. Lyginant su 2007 m., pernai reklamai radijuje skirtos lėšos išaugo 14,7 proc., lauko reklamos (įvertinus ir lauko vaizdo bei reklamą ant degalinių pylimosi pistoletų apimtį) – 12,5 proc., žurnaluose – 10,2 proc., laikraščiuose – 8,9 proc., televizijoje 1,8 proc.
Tuo tarpu kino reklamos rinka išaugo net 140 proc., interneto reklamos rinkos augimas taip pat buvo vienas sparčiausių – 87,5 proc. (neįtraukiant interneto reklamos katalogų). Per 2008-uosius metus vienam gyventojui tenkantis reklamos žiniasklaidoje pinigų kiekis išaugo nuo 146,81 iki 161,25 litų.
Pirmą kartą „TNS Gallup“ įvertino ir katalogų reklamos rinką. Ji 2008 m. sudarė 20 mlj. litų.
2008 m. aktyviausiai reklamavosi mobiliojo ryšio operatoriai, farmacijos bendrovės, prekybos tinklai, buities higienos priemonių, gėrimų gamintojai, koncertų, renginių organizatoriai, alkoholinių gėrimų, maisto gamintojai, finansų institucijos.
Didžiausi reklamos užsakovai pernai buvo „Procter&Gamble“, „Tele2“, „Omnitel“, „Reckitt-Benckiser“, „Coca-Cola“, „Maxima LT“, „Danone group“, „Bitė“, „Unilever“, “L’Oreal”.
Pasak G.Juodpusio, 2008 m. pabaigoje - 2009 m. pradžioje dėl neaiškios situacijos šalies ekonomikoje stipriai vėlavo reklamos biudžetų tvirtinimas, o tai neabejotinai turės neigiamos įtakos 2009 m. reklamos rinkos raidai. 2008 m. rudenį tikėtasi, kad šalies reklamos rinką ištiks stagnacija ir 2009 m. Lietuvos reklamos rinka išliks 2008 m. lygio.
Vis dėlto pesimistiškesnes prognozes atskleidė „TNS Gallup“ šių metų sausio-vasario mėnesiais atlikta žiniasklaidos ekspertų apklausa, kurioje dalyvavo didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, žiniasklaidos priemonių savininkai ir vadovai.
Anot jų, 2009 metais Lietuvos reklamos rinka mažės 27 proc., televizijos reklamos rinka – 24 proc., radijo – 21 proc., laikraščių – 30 proc., žurnalų – 26 proc., lauko reklamos rinka – 27 proc., kino reklamos rinka – 24 procentų. Žiniasklaidos ekspertai prognozuoja, kad 2009 m. augs tik interneto reklamos rinka – 17 procentų.
Šalies reklamos rinkos tyrimą „TNS Gallup“ atliko pagal savo 2008 m. reklamos monitoringo duomenis, bendradarbiaudama kartu su Lietuvos radijo ir televizijos komisija, žiniasklaidos planavimo agentūromis, šalies komercinėmis televizijomis, Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija, didžiausiais interneto paslaugų teikėjais, kino, lauko reklamos davėjais.