Lietuva jau keletą mėnesių negali priimti sprendimo dėl lakūnų ir orlaivių palydovų darbo laiko. Tam besipriešinančios profsąjungos grasina ir streikais.
Darbo ir poilsio laiko ypatumus civilinėje aviacijoje nustatantis Europos Tarybos reglamentas pernai buvo papildytas nauju skirsniu, perkėlus jį į Lietuvos teisę, lakūnams ir orlaivių palydovams darbo savaitė pailgėja nuo 5 iki 6 dienų, o darbo laikas – nuo 40 iki 60 valandų.
„Ginčai Lietuvoje kilo dėl to, kad vienas iš reglamento straipsnių leidžia valstybėms narėms nustatyti aviacijos darbuotojams palankesnes darbo ir poilsio sąlygas“, – aiškina Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis. Tokios sąlygos, jo nuomone, kenkia oro bendrovių konkurencingumui.
Orlaivių palydovų profesinės sąjungos „Solidarumas“ pirmininkė Rita Kairienė sakė skaičiavusi, kad išnaudodamos darbuotojus oro bendrovės sutaupytų dešimtis milijonų litų. Tačiau ji neabejoja, kad pailginus darbo dieną nukentės ne tik palydovių sveikata, bet ir skrydžių sauga.
Profsąjunga sako, kad bandys susitikti su Vyriausybė vadovu ir įtikinti neilginti aviacijos darbuotojų darbo laiko. Jei įtikinti nepavyks – ginant savo narių teisėtus interesus gali būti priimti sprendimai dėl protesto akcijų: piketų ir streikų.