„LTG bei Lietuvos institucijos yra užtikrinusios galimybę įgyvendinti ES sutarimus dėl vežimų tarp Rusijos Federacijos ir Kaliningrado srities. Tuo metu klientams tenka atsakomybė pasirūpinti, kad būtų rastas tinkamas būdas atsiskaityti už paslaugas. Be šių atsiskaitymų tranzitas nebus galimas“, – ketvirtadienį pranešė LTG.
Tokią informaciją LTG pateikė ir „Rusijos geležinkeliams“.
Lietuvos bankai jau anksčiau yra pranešę, jog neaptarnauja mokėjimų už sankcionuojamų rusiškų ar baltarusiškų prekių tranzitą, tokius mokėjimus nuo rugsėjo nutraukė ir paskutinis Šiaulių bankas. Pastarasis ir „Luminor“ vis dėlto teigė neatmetantys, kad gali būti pritaikytos išimtys.
BNS žiniomis, nuo rugsėjo bankai neaptarnavo jokių pavedimų, skirtų „LTG Cargo“.
LTG rugsėjo pradžioje teigė, jog turi apmokėtų Kaliningrado tranzito krovinių maždaug iki trijų savaičių. Tiek laiko LTG grupė veš leistinus Rusijos krovinius į Kaliningradą ir atgal, nes yra gavę iš ekspeditorių išankstinių mokėjimų už 2,5 mln. eurų.
Pasak LTG, ketvirtadienį avansų likutis siekė apie 1,5 mln. eurų.
„LTG Cargo“ nurodo, kad krovinių gabenimo paslaugas Rusijos ir Baltarusijos klientams jau kurį laiką teikia tik gavusi apmokėjimą už jas.
„LTG Cargo“ liepos 22 dieną atnaujino nuo birželio vidurio sustabdytą sankcionuotų prekių tranzitą tarp Rusijos ir Kaliningrado, tačiau krovinių pervežimo apimtys turi atitikti trejų metų – nuo 2019 metų sausio iki 2021 metų gruodžio pabaigos – geležinkeliais pervežtų prekių vidurkį. Vidurkiai skaičiuojami kiekvienam prekės kodui atskirai, o jų kiekiui pasiekus metinius vidurkius paraiškos atmetamos.
Liepos 10-ąją įsigaliojo draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį, medienos, stiklo, aliuminio, popieriaus gaminius, gipsą, laivų dalis, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o gruodžio 5 dieną arba 2023 metų vasario 5-ąją, priklausomai nuo konkrečios prekės kodo, įsigalios sankcijos naftai ir jos produktams.