Anot šalies infrastruktūrą valdančios „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „LTG Infra“ vadovo Karolio Sankovskio, realu tikėtis, kad nutiesus „Rail Baltica“, elektrifikavus visą ruožą nuo Vilniaus iki Klaipėdos bei dar porą atkarpų, bus elektrifikuota apie 50 proc. Lietuvos geležinkelių tinklo.
„Manau, kad labai realu, kad kai mes turėsime ir „Rail Balticą“, ir Vilnius-Klaipėda (elektrifikuotą ruožą – BNS) ir dar du-tris papildomus ruožus – šiai dienai svarstomos kryptys į Kaliningradą, taip pat į Baltarusiją – turint tuos ruožus, manau, kad mes pasieksime 50 proc.“, – BNS sakė K. Sankovskis.
Anot jo, „LTG Infra“ taip pat planuoja atnaujinti anksčiau elektrifikuotą ruožą Vilnius-Kaunas – projektą norima įgyvendinti iki 2025 metų.
K. Sankovskio teigimu, sprendimus, kuriuos ruožus elektrifikuoti toliau, lems jų užimtumas, vežėjų poreikis.
„Rinksimės pagal užimtumą, pagal atsiperkamumą, pagal vežėjų poreikius. Didesnį potencialą matome Kaliningrado kryptimi“, – pabrėžė jis.
Pasak jo, siekiant į traukinius pritraukti daugiau keleivių, „LTG Infra svarsto ne tik apie investicijas į esamą infrastruktūrą, bet ir naujas kryptis.
„Dėl to yra diskusijų apie, pavyzdžiui, tokius ruožus, kaip Druskininkai, ta kryptis, kuri kažkada buvo prieinama per Baltarusiją“, – sakė K. Sankovskis.
„Taip pat nepamirškime, kad yra ir Palanga, kurios pasiekimas šiai dienai geležinkeliu yra neįmanomas, tačiau būtų ypač patrauklus, ypač jaunimui“, – pabrėžė jis.
Lietuvos geležinkelių tinklas šiuo metu yra vienas prasčiausiai elektrifikuotų Europoje ir nesiekia nė 10 proc., kai Europos Sąjungos (ES) vidurkis 2018-aisiais viršijo 50 proc.
„Lietuvos geležinkeliai“ jau pradėjo elektrifikuoti ruožą nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos bei Vilniaus mazgą. Bendrovės teigimu, įgyvendinus projektą, bendras elektrifikuotų geležinkelių ilgis šalyje padidės iki 35 proc.
Planuojama, kad nuo 2024 metų elektrifikuotais keliais bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų geležinkeliais pervežamų krovinių ir du trečdaliai keleivių.