„Tikimės derybas baigti kitą savaitę - norime pasirašyti taikos sutartį, bet ar taip bus, sunku pasakyti. Yra sutartis, kurios jie („Orlen Lietuva“ - BNS) nevykdo “, - BNS ketvirtadienį sakė S.Dailydka.
Jo pavaduotojas Albertas Šimėnas trečiadienį BNS sakė, jog baigti derybas tikimasi ketvirtadienį. S.Dailydka pripažino, jog derėtis su lenkais yra sudėtinga, o jau antrą savaitę vykstančios derybos pradėtos abipusiu sutarimu. Jo teigimu, naftos bendrovės skola siekia apie 30 mln. eurų, tačiau tikslų skaičių pasakyti sunku.
Pasak S.Dailydkos, prieš kelerius metus su „Orlen“ jau bandyta derėtis dėl 2009 metais pasirašytos ir iki 2024 metų galiojančios sutarties, tačiau derybos nutrūko.
„Orlen“ vadovai trečiadienį Vilniuje susitiko su premjeru Algirdu Butkevičiumi, tačiau žurnalistams nieko nekomentavo.
„Orlen“ ne kartą kritikavo nepalankią logistiką Lietuvoje, santykius su „Lietuvos geležinkeliais“ sprendžia teismuose, taip pat paprašė Europos Komisijos dėmesio galimam geležinkelio ruožo į Latvijos Rengę atstatymui.
Lietuvos apeliacinis teismas pernai pasiūlė bendrovėms apsvarstyti galimybę ginčus išspręsti taikiai.
Vilniaus komercinio arbitražo teismas nagrinėja bylą, kurioje „Orlen Lietuva“ iš „Lietuvos geležinkelių“ siekia prisiteisti 15,9 mln. eurų dėl neva per didelių paslaugų kainų. „Orlen Lietuvos“ teigimu, „ Lietuvos geležinkeliai“ neteisingai skaičiuoja paslaugų kainas, priskaičiuodami papildomus mokesčius, kurie nėra numatyti ankstesniuose susitarimuose dėl tarifų.
„Lietuvos geležinkeliai“ savo ruožtu iš „Orlen Lietuvos“ siekia prisiteisti milijoninus eurrų už neapmokėtas paslaugas. Anot geležinkelių, nuo 2014 metų pradžios pasikeitus mokesčio už infrastruktūrą skaičiavimui, „Orlen Lietuva“ už paslaugas moka mažesnes sumas nei nurodoma sąskaitose - 2014 metais ji paprašė maždaug 29 mln. eurų nuolaidos, tačiau geležinkeliai ją atsisakė suteikti.