Išskirtinių prekių ieškantys Lietuvos gyventojai iš užsienio svetainių pamėgo siųstis drabužius bei įvairius aksesuarus: rankines, avalynę, papuošalus. Tarp dažniausiai siunčiamų prabangos prekių – Prancūzijos „Louis Vuitton“, Italijos „Armani“, Didžiosios Britanijos „Burberry“ mados namų kūriniai. Kad į Lietuvą vis dažniau atkeliauja brangesnės siuntos liudija ne tik žymių prekinių ženklų pavadinimai ant pakuočių, bet ir draudimo sumos.
„Visos siuntos, kurių vertė yra iki 500 eurų, yra apdraudžiamos nemokamai. Pastebime, kad mūsų klientams vis dažniau prireikia papildomo draudimo – vadinasi, gabenami vis brangesni siuntiniai. 2012 m. į Lietuvą iš užsienio e. parduotuvių iš viso buvo pristatyta maždaug 45 tūkst. papildomai draustų siuntinių, o tai beveik 3 kartus daugiau nei 2011 m.“, – teigia „Ecoparcel Group“ vadovas Andrius Balkūnas.
Daugiausiai prabangos prekių užsakoma iš Didžiosios Britanijos, Prancūzijos ir Italijos e. parduotuvių. „Ecoparcel Group“ atstovai pastebi, kad vis daugiau brangių siuntų atkeliauja ir iš Kinijos. Nors siuntos užsakomos iš įvairiausių pasaulio šalių e. parduotuvių, tačiau jos dažnai atgabenamos iš sandėlių Lenkijoje ir Didžiojoje Britanijoje.
„Didelė dalis brangesnių gaminių pirkėją atranda būtent šių šalių rinkoje, todėl pardavėjams prekes patogiausia sandėliuoti Lenkijoje ir D. Britanijoje. Gausūs siuntų srautai taip pat plaukia ir į Rusiją, tarp kurių – ir paauksuota vonios įranga“, – pastebi A. Balkūnas.
„Ecoparcel Group“ generalinis direktorius tvirtina, kad pastaruoju metu užsienio e. parduotuvės pačios ėmė ieškoti siuntų kompanijų, kurios turėtų galimybę siuntas pristatyti į augančias tris Baltijos šalių rinkas.
„Logistikos paslaugos reikalingos 90 % visų įmonių. Vis sparčiau besivystant elektroninei prekybai interneto svetainės panoro klientus aptarnauti ir Baltijos regione. Svetainės ieško logistikos partnerių, kurie gali garantuoti stabilų aptarnavimą, patrauklius įkainius ir trumpą pristatymo laiką, todėl kiekvienam atvejui tenka taikyti individualų sprendimą“, – kalba A. Balkūnas.
2011 m. kompanija iš Lietuvos ir į Lietuvą gabeno 1,2 mln. siuntų. Planuojama, kad 2012 m. šis skaičius bus 22 % didesnis.