Už įstatymo pakeitimus balsavo 51 parlamentaras,11 buvo prieš, o 23 susilaikė.
Dyzelino, benzino ir naftos dujų teks vartoti mažiau
Seimo priimtos pataisos numato:
„Šiuo įstatymu taip pat siekiama, kad, nesukeliant ekosistemų degradacijos pavojaus, iki 2030 metų naftos degalų suvartojimas kelių transporte, palyginti su naftos degalų suvartojimu 2021 metais, sumažėtų ne mažiau kaip 39 procentais.“
Naftos degalai yra dyzelinas, benzinas, naftos dujos – šiais degalais yra varoma absoliuti dauguma lietuvių mašinų. Iš 1,7 mln. visų lengvųjų M1 klasės automobilių tik 14 tūkst. yra varomi tik elektra.
Taigi, įsigaliojus pataisoms, lietuviai turės kažką daryti arba važinėti mažiau, arba keisti automobilius į tokius, kurie nenaudoja naftos degalų.
Palaikantys šį įstatymą argumentavo esą juo užtikrinama, kad Lietuvoje mažės tokių naftos produktų, kaip dyzelinas ar benzinas vartojimas, taip pat didės elektros ir kitų alternatyvių šaltinių vartojimas.
Tuo metu kritikai svarstė, kad įstatymas neįgyvendinamas ir po spalį vyksiančių rinkimų bus pakeista.
Kiti Seimo nariai atkreipė dėmesį, kad ambicija mažinti vartojimą per maža ir degalų suvartojimą reikėtų dar labiau.
Taip pat projektas kritikuotas dėl to, kad esą juo tenorima užsitikrinti Europos Sąjungos paramą.
Priimtas įstatymo pataisas dar turės pasirašyti prezidentas.
Teks naudoti daugiau elektros ir biodegalų?
Pataisos nenumato konkrečių priemonių, kaip konkrečiai bus mažinamas degalų suvartojimas Lietuvoje.
Didžioji dalis Lietuvoje suvartojamų degalų yra pagaminta Mažeikiuose veikiančioje naftos perdirbimo gamykloje „Orlen Lietuva“.
Degalų vartojimo sumažinimas gali lemti sumažėjusias jos pajamas, mažesnį darbo vietų skaičių, o kartu ir įmonės mokamus mokesčius į biudžetą.
Įgyvendinus priimto įstatymo pataisas veikiausiai sumažėtų ir įprastinių akcizų surinkimas.
Kita vertus, Lietuva savo naftos neturi ir visą ją, kurios reikia perdirbimui Mažeikiuose, importuoja, o už ją sumokėti lietuvių pinigai iškeliauja svetur.
Kol kas mūsų šalis nepasigamina visos reikalingos elektros energijos, tačiau šiemet buvo trys dienos, kai tą pavyko padaryti.
Jeigu nenorės keisti automobilių, įprastame benzine ar dyzelyje turės būti daugiau biopriedų, o dujos turės būti pagamintos, pvz., iš biometano, kuris susidaro pūvant atliekoms.
O anūkas sau tuo metu vartosi saulutėje viloje Graikijoje..