Šią savaitę susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius priėmė Baltarusijos transporto ir komunikacijų ministrą Vladimirą Sosnovskį ir Baltarusijos ambasadorių Lietuvoje Vladimirą Dražiną. Susitikime aptartos glaudesnio bendradarbiavimo transporto srityje galimybės.
Šio vizito metu Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos transporto ministrai pasirašė trišalį susitarimą dėl krovinių vežimo maršrutų tarp Baltijos ir Juodosios jūrų plėtros.
Specialistai pažymi, kad geografiniu požiūriu Baltarusijos transporto infrastruktūra yra svarbi ir neatsiejama nuo Europos transporto infrastruktūros plėtros - ties Minsku susikerta Šiaurės-Pietų ir Rytų-Vakarų transporto ašys - II ir IXB transporto koridoriai. Todėl Lietuva ir Baltarusija yra pasirengusios derinti tarpusavyje transporto politiką ir stiprinti bendradarbiavimą, dalyvaudamos abiem šalims ekonomiškai naudinguose projektuose.
Vienas svarbiausių tokių projektų - mišraus transporto traukinys „Vikingas“, kuriuo gabenami kroviniai maršrutu Lietuva (Klaipėdos uostas)-Baltarusija-Ukraina (Iljičiovsko uostas). Ministras A.Butkevičius supažindino svečius su planais pratęsti šį krovinių gabenimo maršrutą per Juodąją jūrą iki Turkijos. Ministro teigimu, „Vikingo“ plėtros planai domina tiek Turkiją, tiek Šiaurės Europos šalis. Tranzitinių krovinių gabenimas geležinkeliais per Lietuvą ir Baltarusiją būtų ekonomiškai naudingas abiem valstybėms, todėl abi šalys sieks modernizuoti geležinkelių infrastruktūrą ir riedmenų parką bei tarpusavyje derinti mokesčių tarifus.
Tiek Lietuva, tiek Baltarusija taip pat yra suinteresuotos tranzitiniu Kazachstano krovinių gabenimu. Atsižvelgdamos į Kazachstano-Šiaurės Europos transporto ašies reikšmę ir augančius Kazachstano krovinių srautus, abi šalys ketina derinti savo veiksmus pritraukiant tranzitinius krovinius. Baltarusijos geležinkelių bendrovė jau dabar Kazachstane yra įsteigusi savo atstovybę, o Lietuva tokią atstovybę dar tik rengiasi steigti. Abiejų šalių transporto ministrai sutarė, kad veiksmų derinimas padėtų abiem valstybėms pasiekti didesnę ekonominę naudą.
Pasak bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus pavaduotojo Alberto Šimėno, Baltarusijos transporto ministras V.Sosnovskis pritarė siūlymui dėl abipusio bendradarbiavimo sutarčių pasirašymo. Tokia ministro pozicija paaiškėjo po to, kai A.Šimėnas supažindino svečius iš Baltarusijos su „Lietuvos geležinkelių“ planais, strategija bei taktika iki 2030 metų.
Lietuvos ir Baltarusijos transporto ministrai taip pat aptarė krovinių gabenimo per Klaipėdos valstybinį jūrų uostą perspektyvas, bendradarbiavimą organizuojant krovinių vežimą geležinkeliais maršrutu Vilnius-Minskas-Maskva, krovinių gabenimo automobilių keliais sąlygų gerinimą, logistikos centrų kūrimą.