Mechaniškai atskirta mėsa yra tai, kas lieka po įprasto mėsos išpjaustymo - gyvūnų kaulai, kremzlės, riebalai, oda ir dalis mėsos likučių. Šie likučiai paprastai būna sumalami ir perspaudžiami per sietus, kol lieka tik mechaniškai atskirtos mėsos, dažniausiai paukštienos, masė. Vėliau ji būna sumaišoma su skonio stiprikliais ar kitomis pridėtinėmis medžiagomis.
„Įprastai visuomenė, išgirdusi terminą „mechaniškai atskirta mėsa“ galvoja, kad tai įprasta gabalinė mėsa, kuri yra atskirta nuo kaulų ne žmonių, o robotų ar įrenginių pagalba. Tačiau iš tiesų tai yra prastesnės kokybės mėsos žaliava, iš kurios dažniausiai gaminami antros rūšies mėsos produktai, pavyzdžiui, virtos dešros, dešrelės, paštetai ar kepsneliai. Aukščiausios rūšies gaminiuose jos būti negali“, – pažymi Stasys Gineitis, „Lidl Lietuva“ mėsos ir jos gaminių pirkimų vadovas.
S. Gineitis teigia, kad mechaniškai atskirta mėsa anksčiau buvo naudojama nedidelėje pigesnių mėsos produktų asortimento dalyje, tačiau atnaujinus produktų receptūras nuo lapkričio mėnesio tokios mėsos privačių prekės ženklų produktuose nebeliko. Mechaniškai atskirta mėsa buvo pakeista aukštesnės rūšies gabaline mėsa, tuo pačiu išlaikant patrauklias šių produktų kainas.
„Nuolat siekiame pirkėjams pasiūlyti tik aukščiausios kokybės privačių prekės ženklų produktus, todėl gerindami mėsos gaminių kokybę, mechaniškai atskirtos mėsos atsisakėme neatsitiktinai. Esame pirmasis tokį sprendimą priėmęs prekybos tinklas Lietuvoje. Atnaujindami savo mėsos produktų sudėtis ne tik rūpinamės vartotojų sveikata, bet ir tampame pozityvių pokyčių šalies mėsos gaminių rinkoje iniciatoriais“, – pažymi S. Gineitis, „Lidl Lietuva“ mėsos ir jos gaminių pirkimų vadovas.
„Lidl“ taip pat yra vienintelis Lietuvoje esantis prekybos tinklas, kuriame galima įsigyti mėsos gaminių, papildomai tikrinamų „Eurofins“ laboratorijose. Tokie produktai yra pažymėti „Eurofins“ kokybės ženklu, rodančiu, kad gaminių saugai ir kokybei yra skiriamas ypatingas dėmesys.
Daugiau sveikatai palankesnių mėsos produktų
„Lidl Lietuva“ taip pat yra sudariusi nepageidaujamų naudoti konservantų bei dažiklių sąrašus ir kontroliuoja jų naudojimą. Be to, prekybos tinklas siekia iki 2025 m. pabaigos įvairių kategorijų privačių prekės ženklų gaminiuose sumažinti pridėtinio cukraus ir pridėtinės druskos kiekį bent po 20 proc. Mažinant pridėtinio cukraus kiekį jis nėra keičiamas dirbtiniais saldikliais, o mažesnis druskos kiekis yra kompensuojamas natūraliais prieskoniais.
Pavyzdžiui, dar šiemet tinklo asortimentą pasieks mėsos gaminiai, kurie turi vidutiniškai 18 proc. mažiau pridėtinės druskos lyginant su pradine produktų sudėtimi. Tarp jų – „Pikok“ ir „Baroni“ prekių ženklų sardelės, įvairūs servelatai, kumpinė dešra.
Taip pat ypatingas dėmesys yra skiriamas tiems produktams, kuriuos itin dažnai vartoja vaikai. Įvairiuose privačių prekės ženklų gaminiuose prekybos tinklas jau yra sumažinęs pridėtinės cukraus kiekį – pavyzdžiui „Pilos“ geriamuosiuose jogurtuose, sūreliuose, fasuotoje sumuštinių duonoje skrudinimui, bandelėse, „Freeway“ giroje, „Solevita“ įvairių vaisių gaiviuosiuose gėrimuose ir kt. produktuose.