• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atidarius „Lidl“ logistikos centrą, jau kalbama ir apie parduotuvių atidarymą. Svarstoma ar tikrai sulauksime mažesnių kainų bei kokios produkcijos galėsime įsigyti. Vis dėlto, miestų merai mano, kad šiam Vokietijos gigantui nebus taip lengva suformuoti savo pirkėjų ratą.

36

Atidarius „Lidl“ logistikos centrą, jau kalbama ir apie parduotuvių atidarymą. Svarstoma ar tikrai sulauksime mažesnių kainų bei kokios produkcijos galėsime įsigyti. Vis dėlto, miestų merai mano, kad šiam Vokietijos gigantui nebus taip lengva suformuoti savo pirkėjų ratą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbintų merų nuomone, „Lidl“ atidarymo labiau laukia verslai nei gyventojai. Kėdainių rajono meras Saulius Grinkevičius nurodo, kad to priežastis, jog bent jau Kėdainiuose ir taip nemažas skaičius maisto prekių parduotuvių.

REKLAMA

„Kiekvienas naujas rinkos žaidėjas atėjęs įneša naujovių. Sklinda kalbos, kad jų kainos bus neblogos, o kaip bus iš tikrųjų, pamatysim. Džiaugiuosi, kad ateina labai stiprus ir didelis pasaulinis prekybos tinklas. Galvoju, kad iš to daug naudos turės ir Lietuvos gamintojai, ir Lietuvos gyventojai“, – svarsto S. Grinkevičius.

REKLAMA
REKLAMA

SKAITOMIAUSIAS STRAIPSNIS:

FIBA smogė iš peties: Lietuvos rinktinė pašalinta iš Europos krepšinio čempionato


Teks padirbėti ieškant savo klientų

Pirkėjai dažniausiai linkę išsirinkti mėgstamiausią ir patogiausią prekybos centrą. Dėl šios priežasties Kauno meras Visvaldas Matijošaitis mano, kad žmonės jau pripratę prie naujų prekybos centrų statybų, tad naujas žaidėjas rinkoje turės padirbėti, kad rastų savo klientą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nerimo verslams nėra, konkurencija natūralus dalykas ir konkurencija skatina vystymąsi ir judėjimą į priekį. „Lidl“ sudrebins rinką, bet ne taip stipriai, kaip atrodytų iš vidaus, nes pirkėjai pripratę prie savo parduotuvių. Dalį rinkos tikrai pasiims ir sujudins kitus verslus pasitempti ir, kas svarbiausia, piginti paslaugas ir prekes“, – mano V. Matijošaitis.

REKLAMA

Tauragės rajono meras Sigitas Mičiulis įsitikinęs, kad labai svarbu skatinti investicijas ir padėti investuotojams tvarkantis biurokratinius dokumentus. Nors „Lidl“ ir paskatins konkurenciją, Tauragėje dėl didžiųjų prekybos tinklų, mažųjų parduotuvių jau nebelikę.

„Galbūt ir valstybės padaryta klaida, kad jų neliko. Dabar rinka yra maža ir dar mažėjanti. Gerai, kad ateina investuotojai iš vakarų, kurie turi verslo tradicijas dešimtmečiais, mes galime iš jų mokytis. Lietuva padarė didžiulę pažangą ir progresą, bet suvokim ir supraskim, kad per karus mes praradom gamyklas, žmones, technologijas, užsienio rinkas. Tą ką padarė dabartinis verslas reikia tik džiaugtis. Keista, kad atsiranda dar politikų, kurie kaltina verslininkus“, – stebisi S. Mičiulis prisimindamas dabartinę Lietuvos pienininkų situaciją.

REKLAMA

Kėdainiuose mažųjų parduotuvių dar likę. Pasak Kėdainių mero, jei šios atlaikė Lietuvoje jau esančių didžiųjų tinklų plėtrą, atlaikys ir „Lidl“.

„Jos turi savo nišeles ir gyvena. Netikiu, kad viena „Lidl“ parduotuvė Kėdainiuose kažką labai smarkiai pakeistų. O Lietuvos tinklai turbūt šiek tiek nerimauja, vis dėlto tikrai rimtas žaidėjas ateina. Aišku, pirmiausia dar žiūrėsim į tas kainas. Vienas dalykas ką šneka, kitas – kas iš tikro bus“, – sako S. Grinkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

ŽIŪRIMIAUSIA GALERIJA:


Pasak jo, didelių stebuklų būti negali, nes kaštai pakankamai visur panašūs. Be to didelė dalis užsienietiškos produkcijos reikš, kad logistikos kaštai bus didesni.

Marketingo ir mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas šiai nuomonei prieštarauja. Anot jo, logistika neturės didelės įtakos kainoms, mat „Lidl“ vienas didžiausių tinklų Europoje, dėl to logistikos kaštai nevaidina pagrindinio vaidmens.

REKLAMA

„Lidl“ atėjimą į mažesnius miestus ekspertas vertina taip pat kaip merai. Jei miestelyje jau įsikūrę po kelias kitų tinklų parduotuves, viena „Lidl“ jų pelno nepaveiks. Pinigų srautas sukasi konkuruojant didžiuosiuose miestuose. Pasak jo, mažosioms parduotuvėms grėstų du scenarijai: arba jos dėl pirkėjų įpročių juos išlaikytų, arba dėl patogumo, pigumo ar prekių įvairovės dalį pirkėjų praras. Vis dėlto, didžiausią įtaką darys klientų įpročiai.

REKLAMA

„Manau, kad naujo tinklo atėjimas tikrai nebus paprastas. Po pirmųjų parduotuvių atidarymo matysim gana didelį ažiotažą, žmonės kaip naujovę nueis pasižiūrėti, apsipirkti. Ilgesnėje perspektyvoje žmonių įpročius įgauti ir, kad jie nuolatos eitų, bus labai didelis iššūkis“, – mano ekspertas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

J. Gavėno manymu, „Lidl“ gali tekti imtis mums jau pažįstamų akcijų: lipdukų ar taškų rinkimai.

„Nemanau, kad kaina bus pagrindinis konkurencinis veiksnys. Ne kartą matėme kitų prekybos tinklų buvimą ir neįsišaknijimą, pradedant „Pigiau grybo“ ar „Eko“. Mūsų mažmeninė prekyba taip išlepinusi klientą, kad galime pastebėti, kaip visokios lipdukų rinkimų akcijos kainą padaro šalutiniu efektu“, – teigia mažmeninės prekybos ekspertas.

REKLAMA

Koją gali pakišti lietuviškos produkcijos trūkumas

Pašnekovai tvirtina, kad lietuviams – labai svarbi lietuviška produkcija. Būtent šiuo atžvilgiu ir gali laimėti kiti prekybos tinklai, net jei ir „Lidl“ kainos bus pigesnės.

„Bent pats „Lidl“ deklaruoja, kad apie 50 proc. pasiūlos bus vietinė produkcija, o kita atvežtinė. Gamintojams gal bus sudėtingiau, nes visi prekybos centrai turėdavo parduoti jų prekę. „Lidl“ yra stipri kompanija, man būnant versle su jais yra tekę dirbti ir Prancūzijoje, Norvegijoje, Vokietijoje, Lenkijoje – visame pasaulyje. Per savo veiklos laiką jie daug išmoko: ir derėtis, ir gamyboje geriau panaudoti kaštus, suteikti kokybę“, – jų produkciją įvertina V. Matijošaitis.

REKLAMA

Kėdainių rajono meras atkreipia dėmesį į tai, kad pigesnes ir lietuviškas prekes siūlo dabartiniai didieji tinklai, pavyzdžiui, „Optima linijos“ ar „Iki“ produktai. Dėl šios priežasties „Lidl“ gali būti sunku konkuruoti ne tik produkcijos kilme, bet ir kainomis.

Tauragės rajono meras akcentuoja, kad „Lidl“ gali būti ta kompanija, kuri padės lietuviškai produkcijai pasiekti užsienio rinkas.

REKLAMA
REKLAMA

„Reikia suvienyti pajėgas tiek privatiems verslams, tiek valstybei, kad kuo daugiau produktų eksportuotume. Tikiu, kad ateityje Lietuva, kaip mažas ir susivienijęs kraštas, gali tapti ekologiškų produktų tiekėja. Įrodę, kad mūsų produktai kokybiški, gal ir per „Lidl“ teikėjai pasieks užsienį“, – svarsto S. Mičiulis.

Kitokią nuomonę turi mažmeninės prekybos ekspertas J. Gavėnas. Anot jo, lietuviai mielai renkasi ir užsienietiškas prekes, tai įrodo jų buvimas lentynose. „Nei vienas efektyvus prekybininkas neleis sau leisti gulėti prekėms lentynose, kurios neperkamos“, – sako J. Gavėnas.

Prekių pasirinkimui įtakos turės vėlgi pirkėjų įpročiai. Mat nors jei ir pabandoma kitokia duonos ar kito produkto rūšis, dažniausiai pirkėjas lieka ištikimas vienai rūšiai. Iš dalies, dėl naujos pasiūlos rinka segmentuosis, bet be didelių pokyčių.

„Lidl“ siūlys 1600 skirtingų prekių ženklų, apie penktadalį, t.y. 320 iš jų – lietuviški. Palyginimui, prekybos tinklas „Iki“ siūlo iki 50 proc. lietuviškos produkcijos, „Maxima LT“ – apie 70 proc., o „Norfa“  – apie 85 procentus.

Siūlo darbą, tačiau susidomėjimo nesulaukia?

Vienas džiuginančių „Lidl“ atėjimo veiksnių – naujų darbo vietų sukūrimas. Jų Lietuvoje bus sukurta apie 1300.

REKLAMA

„Aš kaip meras labai džiaugiuosi, kad ateina investicijų, nes nuo jų iki 30 proc. eina į nacionalinį ir vietinį biudžeto lėšų fondą. Be to, Tauragėje bus įdarbinta iki 30 žmonių, o mums kiekvienas turintis darbą žmogus naudingas ne tik dėl mokamų mokesčių bet ir dėl socialinės politikos“, – pažymi S. Mičiulis.

Nors daug skelbta apie lanksčias darbo sąlygas ir gerus atlyginimus, Kėdainių rajono meras informuoja, kad jo mieste „Lidl“ sunku surinki norinčių dirbti komandą.

„Aš labai esu nustebęs, reikės man pasiaiškinti. Nors pas mus nedarbingumas apie 8 proc. ,nėra labai didelis ir mažesnis nei Lietuvos vidurkis, bet vis tiek iš 8 proc. bedarbių nerasti sau 20–40 žmonių. Man čia kažkaip neaišku. Reikės tikrai pasiaiškint kur čia priežastis: ar per mažus atlyginimus siūlo, ar kvalifikacija per prasta, bet aš žinau mūsų vedančias įmones, pavyzdžiui „Daumantų“, kurios, jei prisireikia darbuotojų, tikrai randa“, – situacija stebisi S. Grinkevičius.

tv3.lt primena, kad nors konkreti „Lidl“ prekybos tinklo atidarymo Lietuvoje data neskelbiama, šaltiniai įvardija, jog tai turėtų įvykti už dviejų savaičių. Pirmuoju etapu bus iš karto atidarytos keliolika parduotuvių. Iki metų galo planuojama iš viso atidaryti 20 parduotuvių.

REKLAMA

Taip pat logistikos centro atidarymo metu, tv3.lt fotografui pavyko užfiksuoti ir dviejų lietuviškų gamintojų prekes „Lidl“ sandėliuose: „Kėdainių konservų fabriko“ marinuotus pomidorus ir „Biok“ firmos produkciją.

Šiuo metu „Lidl“ yra 27 šalyse, šiais metais planuojama plėtra į Serbiją ir JAV. Per praeitus metus „Lidl“ pasiekė 59 mlrd. eurų apyvartą.

„Lidl“ valdo 10 000 parduotuvių, daugiau nei 140 logistikos centrų, o šioje kompanijoje dirba 200 000 darbuotojų.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų