Rekordiškai daug ginčų buvo dėl sukčių per bankų sąskaitas išviliotų pinigų, taip pat daugėjo ginčų su draudikais, tuo metu su kitais finansų rinkos dalyviais jų mažėjo, ketvirtadienį pranešė LB.
„Matydami, kad daugėja nusiskundimų dėl sukčiavimo atvejų, siekiame, kad finansų rinkos dalyviai stiprintų savo apsaugos sistemas, tačiau labai svarbu, kad ir patys vartotojai domėtųsi šia tema ir lengva ranka sukčiams neatiduotų jautrių duomenų“, – pranešime teigė LB Teisės ir licencijavimo departamento direktorius Arūnas Raišutis.
Daugiau nei pusė visų LB išnagrinėtų ginčų buvo dėl nesutarimų su bankais – 392, arba 69,7 proc. daugiau nei 2022-ais. Tai didžiausias jų skaičius nuo 2012 metų, kai centrinis bankas pradėjo ginti vartotojų teises finansinių paslaugų srityje.
Dažniausiai gyventojai skundėsi dėl finansinio sukčiavimo atvejų: išnagrinėta 260 tokių nesutarimų, jie sudarė apie 70 proc. visų ginčų su bankais.
Nesutarimai tarp vartotojų ir draudimo bendrovių pernai sudarė 37 proc. visų ginčų. LB išnagrinėjo 275 pretenzijas, arba 12 proc. daugiau nei 2022 metais.
Tuo metu vartotojų nesutarimų su kitais finansų rinkos dalyviais, pavyzdžiui, elektroninių pinigų įstaigomis, draudimo brokerių įmonėmis, skaičius mažėjo 54,2 proc. iki 71.
2023 metais pasiekti 177 taikūs susitarimai – daugiausia nuo 2012-ųjų – jais buvo išspręsta beveik ketvirtadalis ginčų. Daugeliu atvejų vartotojai ir finansų rinkos dalyviai taikiai susitarė LB pradėjus nagrinėti ginčą, likusiais atvejais – finansų rinkos dalyviams iš centrinio banko gavus vartotojų pretenzijas ir peržiūrėjus ankstesnius sprendimus.