Kūrybiškumas versle: naujos idėjos, atsiribojimas nuo stereotipų net logikos – motyvai, kol kas dar svetimi lietuviškai verslo formulei.
Sėkmę verslui atneša ir, atrodytų, nesąmongi sprendimai. Pavyzdžiui, „Pačiame blogiausiame viešbutyje“, Olandijoje, niekada nebūna laisvų numerių, o klientai nustebinami akcija: „Kambariuose jau atsirado lovos“.
„Pinigai ir kūrybiškumas ryšio neturi“, – įsitikinęs Tomas Bartninkas, reklamos agentūros „ASTOS DIZAINAS McCann-Erickson“ strategijos vadovas.
„Bandysiu įrodyti, kad tai ne kūrybininkų ar reklamistų garbė ir talentas“, - pranešimą Lietuvos marketingo asociacijos konferencijoje “LiMA Day" pradėjo VU Komunikacijos fakulteto ir Vilniaus Dizaino Kolegijos dėstytojas.
Anot jo, tik 5 proc. suaugusiųjų – kūrybininkai, todėl maža dalis rinkoje labai vertinama.
Pamiršk logiką, keisk funkciją, išnaudok įvaizdį, svajok, suprastink, sintetizuok – esminius patarimus ir raktinius žodžius vardija marketingo specialistas.
Kūrybos ir paprastos idėjos įtakos verslo modeliui pavyzdys: pirmas apverstas šampūno buteliukas pasaulyje, atnešęs kompanijai didelį pelną.
„Bet kuriame versle būtinos inovacijos“, – primena jis.
Panašių idėjų randasi ir Lietuvoje: lietuvis kūrybininkas sugalvojo šlepetes iš batono, „Alitos“ brendžio naujiena: tradicinis alkoholis gėrimas tapo bespalvis.
„Ką Lietuvoje padovanoti Dariui Mockui? Aš manau, kad šlepetes iš batono, nes jis viską turi, bet tokių šlepečių ne. Bet negalime, nes jos išparduotos“, – juokavo T. Bartninkas.
Anot jo, ir Lietuvoje pavyzdžių netrūksta: „Coffee Inn“ – kavos idėja lauke, žvejys mėgėjas atidaro nuosavą brangią, kokybiškos žuvies parduotuvę, atlikėjo E. Dragūno gėrimas „Dragoon“. Kūrybos versle sintezė – Vilniaus miesto meras A. Zuokas ir riedžiai „Segway“.
Džiaukis problema – pataria T. Bartninkas. Pavyzdžiui, „Coca–Cola“ kompanija panaudojo Ispanijos skolų krizę, kad rinka pamėgtų nelabai pavykusį gėrimą „Zero“ – kino teatre žiūrovai priversti gerti „Zero“.
„Kompanijoje „Wolkswagen“ leidžiama pašėlioti – balandžio 1 dieną jie daro ką nori. Aišku girtuokliauja, bet išleido ir maketą: naujas „Volkswagen Arlekino“ – spalvotas iš skirtingų detalių surinktas automobilis. Kitą dieną klientai skambina ir prašo naujo automobilio. Tai buvo pokštas, o, pasirodo, tai normalus verslo planas, kuris beveik nieko nekainuoja“, – apie Vokietijos automobilių kompaniją pasakoja marketingo specialistas.
„Visos idėjos gimsta, kai kažkas iškelia mintį, o tada jau jas sukuria kūrybininkai, reikia nebijoti kelti mintį“, – sakė T. Bartninkas.
Anot jo, savarankiškumas, naujovių siekis ir atsiribojimas nuo stereotipų – pagrindiniai kūrybiškumo elementai. Tačiau kūrybą versle žlugdo pragmatiškumas, kai nori gauti atsakymą, rezultatą nuo pat pradžių.