Nuo pirmosios Jameso Bondo premjeros prabėgo 50 metų. 1962 metais pasirodęs filmas „Dr. No“ tapo agento 007 legendos didžiajame ekrane pradžia.
Šį mėnesį kinoteatruose pasirodė naujausias Jameso Bondo filmas - „Skyfall“.
„Sony“ atstovų teigimu filmo populiarumas viršijo lūkesčius. 200 mln. JAV dolerių kainavęs filmas vien tik kinoteatruose už JAV ribų spėjo surinkti 320 mln. JAV dolerių, rašo CNBC.
Tokia sėkmė įrodo, kad legenda nemirė ir išgyvena naują aukso amžių.
Filmo herojų, svajonių jaunikį, nuolatos lydi pavojus, paslaptys, gražios moterys ir, žinoma, garsūs prekių ženklai.
Reklamos industrija pasinaudodama agentu 007 skverbiasi į žiūrovų sąmonę ir įtvirtina pasirinktus prekės ženklus. Per penkis dešimtmečius tam tikri produktai tapo neatsiejama slaptojo agento įvaizdžio dalimi.
Automobilis
Jamesas Bondas išbandė įvairiausius automobilius nuo „Bentley“ ir BMW Z3, iki „Ford Mondeo“, tačiau „Aston Martin“ tapo šio herojaus vizitine kortele.
Pirmą kartą „Aston Martin“ bondiadoje pasirodė 1964 metų filme „Goldfinger“. Tuo tarpu filme „Quantum of Solance“ pasirodžiusį 2008 metų „Aston Martin“ dar galima įsigyti „Christie's“ aukcione, kurio organizatoriai tikisi už jį gauti nuo 160 iki 230 tūkst. JAV dolerių.
Produktai išnyrantys Jameso Bondo filmuose yra kruopščiai atrenkami, nes jau pusę amžiaus Jameso Bondo vardo naudojimą prižiūri „EON Productions“ ir Broccoli šeima, mat 1962 metais Holivudo prodiuseris Albertas Broccolis padėjo sukurti „Dr. No“.
Kitą kartą žiūrėdami „Casino Royale“ atkreipkite dėmesį į sceną traukinyje, kurioje Jamesas Bondas susitinka su Vesper Lynd. Mergina atkreipia dėmesį į J. Bondo laikrodį ir paklausia, - „Rolexas“? „Omega“, - atsako J. Bondas. Šį laikrodį parduotuvėje galima įsigyti už 2,6 tūkst. JAV dolerių. Nežinia kiek toks modelis kainuotų jei ne tinkamu laiku atsiradęs tinkamas dialogas.
Ginklas
Veiksmo filmų herojus privalo mojuoti ginklais, tačiau skirtingai nei kituose panašaus turinio kūriniuose Jameso Bondo personažas dažnai nešiojasi džentelmeno pistoletą - „Walter PPK“.
Šis ginklas Europoje išpopuliarėjo ketvirtajame dešimtmetyje, nes buvo patikimas, lengvai paslepiamas ir vidutinės galios. Šiuo metu tokį instrumentą galima įsigyti už 600 JAV dolerių.
Mityba
Ikrai ir šampanas. „Vodka Martini“ tapo neatsiejamu Jameso Bondo gėrimu. Kartais rutiną tenka nuplauti viskiu „Talisker“ arba šampanu „Bollinger“, o baltymų raumenų auginimui suteikia „Beluga“ ikrai.
Butelis „Bollinger“ šampano gali kainuoti nuo 100 iki kelių šimtų JAV dolerių, o mažytė „Beluga“ ikrų skradinė 50 JAV dolerių.
Viešbutis
Kai kurie agento 007 gerbėjai atostogų metu keliauja po pasaulį ir apsistoja tik tuose viešbučiuose, kurie atsidūrė vienoje ar kitoje bondiados kino juostoje.
Nors Jameso Bondo išlaidas apmoka Britanijos mokesčių mokėtojai, tačiau slaptasis agentas visada apsistoja aukštos klasės viešbučiuose. Filme „Casino Royale“ Jamesas Bondas lankėsi Bahamuose esančiame viešbutyje „Ocean Club“. Naktis tokio viešbučio kambaryje vidutiniškai kainuoja 500 JAV dolerių.
Jachta
Neretai Jameso Bondo priešininkai pasaulio užvaldymo planus rezga „Sunseekers“ jachtose, kurias gamina kruopštūs Jungtinės Karalystės darbininkai.
Net ir padėvėta 74 pėdų „Sunseekers“ jachta be įgulos ir išlaikymo kainuos 3,5 mln. JAV dolerių, tad ką ir kalbėti apie naujus šios bendrovės flagmanus.
Plaukiojimo trumpikės
Patekęs į atogrąžų paplūdimį Jamesas Bondas skuba apsivilkti maudymosi trumpikes.
Aukcionas „Christie's“ siūlo įsigyti „La Perla“ trumpikes, kurias Danielis Craigas dėvėjo vaidindamas filme „Casino Royale“. Aukciono organizatoriai už itališką rūbą ketina gauti nuo 4,6 iki 7,5 tūkst. JAV dolerių.
Kostiumas
Kostiumas – pagrindis Jameso Bondo rūbas. „Christie's“ aukcione galima įsigyti „Tom Ford“ kostiumą, kurį Danielis Craigas vilkėjo filme „Skyfall“. Kaina - nuo 4,6 iki 7,5 tūkst. JAV dolerių.
Už tokią pat sumą galima tikėtis įsigyti ir „Tom Ford“ vakarinį kostiumą.