Kaip teigia žaislų parduotuvių ir prekybos centrų atstovai, lėlė barbė jau nebėra mergaičių trokštamiausias žaislas, o paprasta mašinėlė – berniukų. Šiandieną vaikams įdomesni išmanieji įrenginiai, radijo bangomis valdomos mašinėlės, o tradicines lėles keičia lėlės siaubūnės.
„Vieni populiariausių šiuo metu yra elektroniniai žaislai – robotukai, elektroniniai šuniukai, „Furby“ žaislai. Visai neseniai teko lankytis kasmetėje žaislų parodoje Vokietijoje. Ten taip pat buvo pristatoma nemažai elektronikos, ypač daug žaislų, kurie gali būti susieti su programėlėmis išmaniuosiuose įrenginiuose.
Nuo tos tendencijos, norime to ar ne, mes nepabėgsime. Šis žaislų tipas yra įdomus tiek mergaitėms, tiek berniukams“, – pasakoja žaislų parduotuvių „Kotryna“ ir „Žaislų planeta“ tinklą valdančios UAB „Kotryna“ rinkodaros ir pardavimo vadovė Inga Jočienė.
Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė teigia, kad šiame prekybos tinkle populiariausi yra interaktyvūs, lavinantys ir fantaziją išlaisvinantys žaislai, kurie atlieka tam tikras funkcijas. Pašnekovė išskiria pliušinius pasakas sekančius meškinus, lopšines grojančius kačiukus, lojančius šuniukus, dainuojančias lėles.
Prekybos tinkle „Rimi“ daugiausiai nuperkama mašinėlių, firminių lėlių, šeimos žaidimų, LEGO, žaislų mažiausiesiems (galvosūkių, kaladėlių) ir vidutinio dydžio pliušinių žaislų.
Lėlė barbė – nukarūnuota
Anot „Maximos“ atstovės, įvairiausios lėlės, kaip rodo pastarųjų metų pardavimai, vis dar populiarios, tačiau mergaitės mieliau žaidžia su didelėmis lėlėmis, kurias gali šukuoti, dažyti ir kitaip gražinti.
„Pastaraisiais metais mergaites auginančių klientų šeimose taip pat išpopuliarėjo lėlės siaubūnės, nors anksčiau mergaitės dažniau sustodavo prie „Bratz“ lėlių lentynų ar tradicinių lėlių barbių. Nuo jų neatsilieka lėlės kūdikiai, kurioms prekybos centruose siūloma ir visa reikalinga atributika“, – sako R. Saulytė.
„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė taip pat pastebi, kad prieš keletą ar keliolika metų mergaičių labiausiai mėgtas barbes pastaraisiais metais sėkmingai keičia kiti reklamų išpopuliarinti lėlių vardai (pavyzdžiui, „Monster High“): „Mergaičių labiausiai pageidaujamas žaislas tikrai vis dar yra lėlė, bet greičiausiai nebe tradicinė barbė.“
Lėles barbes I. Jočienė vadina nemaria klasika, tačiau pripažįsta, kad trumpą laiką madingos lėlės, kaip antai lėlės siaubūnės, nurungia barbes. Pašnekovės teigimu, barbės yra įdomesnės mažesnėms mergaitėms (iki šešerių metų), o šiek tiek vyresnėms reikia ko nors stilingo, to, kas madinga visame pasaulyje.
„Reikia pripažinti, kad su naujomis madomis atėjusios lėlytės barbę nukarūnavo ir iš jos atėmė trokštamiausios lėlės titulą. Barbė dalijasi populiarumu su tomis lėlėmis, kurios tam tikru metu yra madingos. Nuo šito niekur nepabėgsi: žaislų versle mados tendencijos labai jaučiamos“, – kalba I. Jočienė.
Sudie, ranka stumdomos mašinėlės
Tarp žaislų berniukams, anot G. Bielskytės, vis dar pirmauja mašinėlės, tačiau jau keleri metai jų pardavimas mažėja, o jas smarkiai vejasi LEGO dėlionės. Šios dėlionės taip pat yra vienos perkamiausių ir „Maximos“ prekybos tinkle. O paprastomis mašinėlėmis berniukai nebelabai domisi, jiems mielesni radijo bangomis valdomi žaisliniai automobiliai.
„Mašinėlė yra absoliučiai nemari klasika. Tačiau visų berniukų svajonė yra radijo bangomis valdomos mašinėlės, taip pat malūnsparniai arba kitokie įrenginiai“, – sako I. Jočienė.
Anot „LRT.lt“ pašnekovių, tarp berniukams skirtų žaislų populiarūs tampa ir įvairių filmų ar animacinių serialų herojai. Berniukų tėveliai lentynose ieško pimpačkiukų, transformerių, vėžliukų nindzių.
Šeimos kartu žadžia mažiau?
Nors prekybos centruose stalo žaidimai gan populiarūs, specializuotose žaislų parduotuvėse jų parduodama mažiau.
„Reikia pripažinti, kad stalo žaidimų rinka smarkiai traukiasi, nes išmanieji įrenginiai ir žaidimai juose kompensuoja stalo žaidimų poreikį. Tiek vaikai, tiek suaugusieji virtualioje erdvėje gali žaisti su kitais, nebėra didelio poreikio sėdėti prie vieno bendro stalo.
Galbūt tai nėra visai teigiama tendencija, nes vis stengėmės kviesti šeimas žaisti kartu. Tačiau stalo žaidimų kūrėjai kasmet sugalvoja vis ką nors naujo ir pasiūlo žaislų, kurie skatintų šeimą bendrauti ir būti kartu“, – kalba I. Jočienė.
Medinukai irgi randa savo vietą
Žaislų parduotuvių „Kotryna“ bei „Žaislų planeta“ tinklą valdančios UAB „Kotryna“ rinkodaros ir pardavimo vadovė pastebi, kad nors žaislai modernėja, pirkėjai linkę sugrįžti ir prie medinių žaislų, kurie šiandieną yra kur kas labiau patobulėję.
„Žaislai modernėja, jų lentynose jau galima rasti lietuviškai kalbančią lėlytę, susieti žaislą su programėlėmis ir jais žaisti žaidimus virtualioje erdvėje. Pastaruoju metu pasaulyje populiarėja 3D įrenginiai, kuriuos naudodamas vaikas pats gali kurti žaislus.
Tačiau, nepaisydami viso to, tėvai noriai perka medinius žaislus. Jų spalvos gražėja, natūralėja komponentai. Nepamirštame ištakų ir, nors modernėjame, norime, kad vaikai nepamirštų apie žaidimus be kompiuterio“, – pabrėžia I. Jočienė.