SGD terminalo operatorės „Klaipėdos naftos“ komercijos direktorius Mindaugas Navikas sutinka, kad turėti daugiau lietuvių „Independence“ įguloje būtų naudinga tiek Lietuvos, tiek Norvegijos bendrovėms, tačiau jos nariai privalės turėti tam tinkamą kvalifikaciją.
„Įgulos formavimas yra „Hoegh LNG“ atsakomybė bent jau ateinančius penkerius metus, jeigu nebus pratęsta sutartis. (...) Bet aš manau, kad tiek „Klaipėdos nafta“, tiek „Hoegh LNG“ iš to turėtų daug naudos, jeigu įguloje būtų lietuviai. Bet visų pirma kvalifikaciniai (reikalavimai – BNS) ir patikimumas yra svarbiausi aspektai“, – Seimo Jūrinių reikalų komisijos posėdyje trečiadienį sakė M. Navikas.
Jo teigimu, šiuo metu laive-saugykloje „Independence“ yra 32 darbo vietos, o „Hoegh LNG“ pati auginasi specialistus į aukštesnes pozicijas.
Energetikos viceministrė Inga Žilienė teigė, jog į laivo operatorės paslaugos pirkimo sąlygas buvo įtrauktas įpareigojimas apmokyti Lietuvos jūrininkus.
„Ir ta linkme yra dirbama, (...) kad per ateinančius penkerius ir dešimt metų mes turėtume šitų specialistų, kurie atėjus dar naujam priežiūros paslaugų pirkimo periodui jau galėtų drąsiai dalyvauti konkursuose“, – komisijos posėdyje kalbėjo I. Žilienė.
Penkios jūrinės organizacijos siūlo valdžios institucijoms labiau stengtis, kad laive „įgulos pagrindą“ sudarytų Lietuvos jūrininkai. Jų kreipimąsi parengusių organizacijų vardu kalbėjęs Lietuvos Jūrų kapitonų asociacijos tarybos narys Romas Karmazinas sako, kad Lietuva būtų pajėgi paruošti „Independence“ įgulai reikalingus žmones, o esant reikalui – ir visą įgulą.
„Mes turime aukštos klasės specialistų, kurie turi visus reikalingus liudijimus ir patirties dirbant jūroje tokio tipo dujovežiuose (...), kurie išreiškė norą dirbti šitame laive-saugykloje „Independence“, – kalbėjo R. Karmazinas.
Jo teigimu, lietuviai turėtų dirbti bent penkiose pagrindinėse įgulos pozicijose, be to „Hoegh LNG“ jiems turėtų iš anksto sudaryti sąlygas susipažinti su darbo specifika.
„Jeigu planuojama pakelti Lietuvos vėliavą ir tikimės įdarbinti Lietuvos jūrininkus, (...) galbūt „Hoegh LNG“ galėtų pateikti kažkokį pasirengimo planą tiems jūrininkams, (...) kurie galėtų atitikti arba praeiti tam tikrus kursus, arba išlaikyti tam tikrą testą, kad galėtų darbuotis „Independence“ laive“, – kalbėjo R. Karmazinas.
Pernai lapkritį Vyriausybė pritarė Saugios laivybos nei Prekybinės laivybos įstatymų pakeitimams, kurie leido perpus sumažinti privalomą Lietuvos, Europos Sąjungos (ES) ar kitų Europos ekonominės erdvės (EEE) valstybių piliečių laivo įguloje dalį – nuo 50 iki 25 proc., o įgulos nariais negalėtų būti Lietuvos nacionaliniam saugumui grėsmę keliančių šalių piliečiai, o laivo kapitonui ar bent vienam iš jo padėjėjų vietoj lietuvių kalbos užtektų mokėti anglų kalbą.
Be to, pernai gegužę Vyriausybė iš esmės pritarė „Independence“ registravimui Lietuvoje. Laivas „Klaipėdos naftos“ nuosavybe taptų 2024 metų pabaigoje, o perimant jo valdymą jis būtų įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre ir jam būtų suteikta Lietuvos vėliava.