Šiandien, gegužės 13 d., „Lietuvos geležinkeliai“ organizuoja konferenciją „Ekonominis šilko kelio koridorius“. Joje delegacijai iš Kinijos bus pristatyti Lietuvos transporto ir logistikos plėtros prioritetai, infrastruktūros projektai, „Lietuvos geležinkelių“ galimybės.
„Kinijos bendrovės domisi verslo plėtros galimybėmis Lietuvoje. Jos suinteresuotos bendradarbiauti technologijų srityje, susijusioje su geležinkelių statyba. Mūsų atstovybė Kinijoje yra užmezgusi ryšius su šios šalies įmonėmis, kurios veža chemijos produktus, metalus, kitas medžiagas. Galimybių bendradarbiauti su viena galingiausių pasaulio ekonomikos valstybių tikrai yra, todėl mes dedame labai daug pastangų, kad jomis pasinaudotume“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka.
2013-aisiais buvo pasirašytas bendradarbiavimo memorandumas tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir China Railway International Multimodal Transpor Co., Ltd. (CRIMT), kuri užsiima krovinių gabenimu tarptautiniais maršrutais jūra ir geležinkeliais, šaudyklinių traukinių organizavimu, tranzito, logistikos paslaugomis, pavojingų krovinių gabenimu.
CRIMT aktyviai ieško naujų konteinerinių traukinių maršrutų tarp Europos ir Azijos, todėl juos domina iš Europos tranzitu per Lietuvą į Kiniją kursuojantis konteinerinis traukinys „Saulė“.
Traukinys „Saulė" jungia devynias valstybes nuo Kinijos iki Belgijos ir kursuoja ypač greitai. Kroviniai iš Kinijos Europą pasiekia tik per 10 dienų – net keturiskart greičiau nei plukdant jūra. Projekto operatorė „VPA Logistics“.