Jau ne vienerius metus vieni lietuviai keiksnoja lietuvišką pajūrį dėl „užsienietiškų“ kainų ir, jų teigimu, kur kas pigiau ilsisi Viduržiemio jūros kurortuose, o kiti, būdami ištikimi sentimentams, vyksta atostogauti į lietuvišką pajūrį.
Po ilgojo liepos savaitgalio buvo paskelbta, kad per tris dienas Palangoje apsilankė apie 0,5 mln. žmonių. Toks poilsiautojų kiekis nemenkai papildė ir kurorto verslininkų kišenes, kurie birželį nuogąstavo, kad dėl prastų orų vasara bus ne kokia. Tačiau nereikėtų įsivaizduoti, kad vos pasirodžius poilsiautojams ima lyti pinigais – dažnai pamirštama, kokių investicijų prireikia verslininkams, ketinantiems siūlyti savo paslaugas.
Laimingas loterijos bilietas – vieta prie tilto
Vos per keliasdešimt metrų nuo Palangos tilto įsikūrusios kavinės savininkas Artūras Barotkinas apie šio verslo subtilybes pasakojo: „Iš tiesų sezono sėkmingumą priklauso ne tik nuo orų, bet ir nuo vietos. Kuo arčiau maitinimo įstaiga bus turistų traukos centrų, tuo geriau. Štai mums labai pasisekė, nes įsikūrėme prie pat tilto.“
Ne pirmus metus kavinių verslu užsiimantis A. Barotkinas pasakojo, kad vasaros pradžia buvo tikrai ne kokia, nes orai buvo vėsūs ir didelių lankytojų srautų Palanga nesulaukė, tad nemaža dalis paplūdimio kavinių atsidarė tik antroje birželio pusėje.
„Sezono pradžioje buvo tik kelios šiltos dienos, tad ir lankytojų srautas buvo ne kažin koks“, – kalbėjo A. Barotkinas.
Investicija – 70 tūkst. litų
Dar ankstyvą pavasarį buvo skelbiama, kad šiemet Palangos verslininkai daug investavo, kad atvykę poilsiautojai galėtų jaustis patogiai ir liktų patenkinti poilsiu. Kalbintas paplūdimio kavinės savininkas prasitarė, kad šie metai jam labai svarbūs: „Vieta kavinei buvo laimėta burtų keliu. Pirmi metai, kai tokiu būdu paskirstytos vietos verslininkams. Anksčiau buvo kitaip, kad galėjo daugiau pamokėti, tas ir vietą gaudavo geresnę. Man labai pasisekė, nes vietą prie pat tilto gavau trims metams.“
Verslininko teigimu, kavinės atidarymui reikėjo nemažų investicijų: su vietos kaina, inventoriumi ir kitomis išlaidomis kavinės atidarymui reikėjo apie 70 tūkst. litų. Į klausimą, kada ši suma atsipirks, vyriškis atsakė: „Tiek daug reikėjo, nes šiemet dar tik pirmi veiklos metai, kitąmet už daug ką mokėti nereikės. Pati vieta ramina, nes koks oras bebūtų, žmonių čia bus. Manau, kad per pirmą sezoną investicijos tikrai atsipirks“.
Pašnekovo teigimu, naujokų šiame versle mažai, metai iš metų dirba tie patys žmonės: „Daug visko turi žinoti, kaip ir ką bei su kuo suderinti, naujokas pražūtų iš karto“, – šypsojosi pašnekovas ir pridūrė, kad net ir bandyti laimės pasiryžusių nebūna, daugiausiai šiame versle – „seni vilkai“.
Vilioja ne tik jūra, bet ir sportu
Vyriškis tikino, kad problemų dėl personalo jau keletas metų nekyla, o norinčių būna daugiau nei galintis priimti. „Jaunimas noriai vyksta į Palangą ir sutinka derinti poilsį su darbo, tiems , kurie stengiasi, tai pavyksta“, – sakė kavinės savininkas.
Verslininkas atviravo, kad šią vasarą ne šiaip sau kavinėje atsirado pora didelių televizorių, mat vienas iš lankytojų viliojimo būdų – sporto renginių transliacijos.
„Populiaru ne tik sportas, bet kai geras oras įjungiame muzikinius kanalus“, – apie alternatyvas nenorintiems klausytis jūros ošimo kalbėjo verslininkas.