Viešbučiai „Louvre Hotels Group“ir restoranų tinklas „Subway“ – tik kelios užsienio bendrovės, prabilusios, kad nori investuoti Lietuvoje. Pasak ekspertų, turėdama pigią darbo jėgą ir sėkmingai kovodama su krize Lietuva jau užsitikrino gerą vardą, todėl ateityje investuotojų galime sulaukti ir daugiau.
Pastaruoju metu galimybėmis investuoti Lietuvoje susidomėjo garsūs viešbučių tinklai – kitąmet atidaryti viešbutį Lietuvoje planuoja vienas didžiausių viešbučių tinklų pasaulyje „Louvre Hotels Group“. Mūsų šalyje taip pat žvalgosi viešbučių tinklai „Hilton“, „Sheraton“, o Vilniuje jau įsikūręs viešbutis „Ramada“ ketina atidaryti dar vieną viešbutį. Pasak specialistų, įmones žvalgytis Lietuvoje galėjo paskatinti dar šių metų rugsėjį mūsų šalyje atidarytas penkių žvaigždučių viešbutis „Kempinski“.
Apie planus Lietuvoje atidaryti 20 greitojo maitinimo įstaigų neseniai pranešė „Subway“. Žiniasklaidoje buvo naujienų ir apie pirmosios parduotuvės H&M atidarymą sostinėje, tačiau bendrovė plėtros į Lietuvą planų kol kas neatskleidžia.
Tampa ambasadoriais
Pasak savaitraščio kalbinamų ekspertų, pastarųjų užsienio bendrovių noras kurtis Lietuvoje nėra sutapimas – pasaulyje žinomų prekių ženklų savininkų žvalgymasis į Lietuvą byloja, kad kvalifikuotą ir santykinai pigią Lietuvos darbo jėgą užsieniečiai vertina ir ateityje čia mato potencialą.
Lietuvos marketingo asociacijos narys Rytis Buračas prisiminė, kad pirmieji stambūs investuotojai, po kurių į Lietuvą ir pradėjo dairytis didesnės užsienio įmonės, buvo „Barclays“ ir „Western Union“. Esą po jų ir dar kelių įmonių atidarymo pradėjo veikti sniego gniūžtės efektas.
„Į Lietuvą atėjusios didelės užsienio įmonės yra puikus pavyzdys kitiems, kad galima sėkmingai investuoti ir dirbti mūsų rinkoje, – pasakojo R. Buračas. – Mūsų šalyje įsikūrę garsūs viešbučiai, tokie kaip „Kempinski“, tampa Lietuvos ambasadoriais užsienyje. Jei tokios įmonės nematytų potencialo, jos čia neitų.“
Padeda bankai
„Danske“ banko analitikė Violeta Klyvienė aiškino, kad viena iš užsienio kapitalo įmonių susidomėjimo mūsų šalimi priežasčių yra ir sėkminga Lietuvos kova su krize.
„Užsienyje į mus pradėjo žiūrėti kaip į lanksčią ekonomiką, kuri santykinai sėkmingai brenda iš krizės. Padėtis visoje Europoje dabar yra įtempta, sunkmečiu visi ieško naujų nišų ir mes šitoje konkurencinėje kovoje atrodome visai neblogai, ypač euro zonos krizės kontekste“, – kalbėjo specialistė.
„Danske“ bankas prieš keletą savaičių taip pat skelbė, kad iš Danijos į Lietuvą perkelia operacijų centrą – dėl taupymo plano bankas ketina mažinti darbuotojų skaičių ir žvalgosi pigesnę darbo jėgą turinčiose rinkose.
V. Klyvienė glaudžius ryšius tarp Lietuvos ir skandinaviško kapitalo bankų taip pat įvardijo kaip pranašumą – esą investuotojai gali saugiau jaustis žinodami, kad Lietuvoje veikia stiprų finansinį užnugarį turintys skandinaviško kapitalo bankai.
Paulius Grinkevičius