Vis prastėjant ekonominei situacijai, „Gyvenimas“ pasidomėjo, ar kasdien eskaluojama krizė paveikė vienų svarbiausių šventinės nuotaikos nešėjų - Kalėdų senelių – „verslą“ Lietuvoje.
Stebuklai išlieka
Įmonės „DovanųCentras.lt“ pardavimų vadybininkės Anos Radulevič teigimu, šis laikotarpis koreguoja žmonių ir firmų poreikius, rašo „Respublika“.
„Daugelis atsisako prabangaus šventimo, renkasi kuklesnę vietą šventei paminėti, dauguma firmų, užuot rengusios puošnų renginį, padaro šventę kiekvienam darbuotojui atskirai - dovanoja šventinius dovanų kuponus. Tuomet žmogus gali išsirinkti dovaną pagal savo poreikius.
Tačiau Kalėdų senelio paslauga, t.y. atvykimas į namus ar biurą ir pasveikinimas - populiarumo nepraranda. Žmonėms, norintiems darbovietėse susikurti šventinę dvasią, Kalėdų senelis - vienas tinkamiausių sprendimų“, - kalbėjo ji.
„Nors visi apie krizę garsiai kalba ir gąsdina vieni kitus, sunkūs laikai dar neatėjo. Gyvenimas tuo nesustoja - žmonės gal kiek koreguoja savo įpročius, tačiau būtinybė pasveikinti artimuosius, ypač vaikus, su Kalėdomis išlieka. Nors aplinkui kalbama tik apie krizę, yra dalykų, kurie išlieka net ir per ją - tai šventinė nuotaika ir kalėdiniai stebuklai,“ - mano „DovanųCentras.lt“ pardavimų vadybininkė.
Laiškas į namus
Kalėdų senelio viešnagės neatsisako ir vaikų darželiai. A. Radulevič teigimu, pagrindinis reikalavimas norintiems būti Kalėdų Seneliu - patirtis. „Žmogus turi būti šiltas ir mylėti vaikus. Taip pat labai svarbu - gebėjimas bendrauti su mažyliais“, - kalbėjo „DovanųCentras.lt“ atstovė.
Šioms Kalėdoms „DovanųCentras.lt“ pristatė ir žaismingą naujieną, ji iš karto tapo populiari - tai Kalėdų senelio laiškas. „Daugelis vaikų rašo laiškus Kalėdų seneliui, tačiau dauguma jų negauna atsakymo, todėl dingsta Kalėdų stebuklas. Kalėdų senelio laiškas su vaiko vardu atkeliauja tiesiai pas jį į namus. Laiškas su Kalėdų senelio sveikinimu bei tikru parašu skirtas konkrečiam vaikui. Tai tikras Kalėdų stebuklas, suteikiantis daug neišdildomų emocijų mūsų mažiesiems“, - pasakojo A. Radulevič.
Kainų nesukėlė
Renginių organizavimu užsiimančios firmos VšĮ „Vijolina“ projektų vadovės Mildos Kleizienės teigimu, žmonės šiemet Kalėdų senelio paslaugą užsako šiek tiek pasyviau, nori, kad ji atsieitų kuo pigiau. Tačiau kadangi įkainius nustato patys Kalėdų seneliai, o jiems gyventi irgi reikia, kainos išliko panašios kaip ir praeitais metais.
„Dažniausiai valandos trukmės programa, per kurią Kalėdų senelis išdalija dovanas, bendrauja su vaikais ir suaugusiaisiais, žaidžia, kainuoja nuo 150 litų. Bet jau labai gerai reikėtų paieškoti Kalėdų senelio už šią minimalią sumą“, - sakė M. Kleizienė.
Jei klientas pageidauja, Kalėdų senelis į šventę gali atvykti ir su Snieguole arba konkrečiu personažu: klounu, pelyte ar kitu. Didesnė Kalėdų senelio kompanija automatiškai kelia ir paslaugos kainą. O jei Kalėdų senelis užsakomas šventinėmis gruodžio 24-25 d., kaina dar išauga.
Svarbiausia – charizma
Kalėdų senelis, M. Kleizienės teigimu, savo balsu, bendravimo stiliumi, drabužiais turi atitikti Kalėdų senelio tipažą. O sudėjimas ar turi reikšmės, paklausiu. „Tikrai ne. Pora pagalvių - ir sudėjimas pakoreguotas“, - juokdamasi sakė M. Kleizienė.
„Išties išvaizda nėra svarbi, nes ji - lengvai pakeičiama. Svarbiausia - pati asmenybė. Kalėdų senelis turi būti charizmatiškas žmogus, kuris gebėtų surengti gražią šventę, sudominti žmones, išlaikyti vaikų dėmesį per visą renginį“, - antrino kitos renginių organizavimo įmonės – „N-Show studio“ - projektų vadovė Marina Žuravliova.
Jos teigimu, Kalėdų senelio paslaugos užsakymų šiais metais šiek tiek sumažėjo. „Gal žmonės pradėjo taupyti ir šiemet patys žada persirengti Kalėdų seneliais?“ - retoriškai svarstė ji.
Gintarė Šatkauskaitė