Maistas – būtiniausias žmonijos produktas, tad nenuostabu, kad maitinimo pramonėje verda konkurencija ir karai, kurių grobis – klientai, rašo bankrate.com
Restoranas ne labdaros organizacija, todėl siekdamas išvilioti kiekvieną kliento litą apdairus tokios įstaigos vadovas studijuoja žmonių elgesį ir samdo meniu sudarymo specialistus.
Klientams derėtų žinoti šias gudrybes, kad kitą kartą žvelgdami į valgiaraštį galėtų deramai jį įvertinti ir nepasiduotų psichologinėms gudrybėms.
Valiutos ženklas
Atkreipkite dėmesį, kad kai kuriuose valgiaraščiuose šalia patiekalo kainos nėra nurodytas valiutos ženklas. Dolerio, euro ar lito ženklas bei trumpinys gąsdina vartotojus ir verčia racionaliau pasverti planuojamo pirkinio naudą, tuo tarpu nuogas skaičius, žymintis kainą nekelia noro pernelyg racionaliai vertinti restorano kainodaros.
Įsivaizduokite, kad atsivertėte valgiaraštį, kuriame šalia kiekvieno patiekalo yra nurodytas valiutos ženklas. Tokiu atveju kliento galvoje suksis tik viena mintis – pinigai. Atsisakius šio ženklo leisite klientams susikoncentruoti ties patiekalais ir mažiau galvoti apie būsimas išlaidas.
Patiekalų aprašymas
Geras restoranas į valgiaraščio kūrybą įdeda daug darbo, nes patiekalų aprašymas ir išdėstymas dirgina kliento mastymą.
Įmantrus, nors ir trumpas, patiekalo aprašymas leidžia klientui suprasti, kodėl verta mokėti keliasdešimt litų už paprastas salotas. Nepamirškite, kad kai kurie žmonės iš valgiaraščių kūrybos užsidirba pragyvenimui, todėl jų skambesys gali tapti poezija jūsų akims ir skrandžiui.
Ne ką mažiau lemia ir patiekalų išdėstymas valgiaraštyje. Vienas iš būdų priversti klientą pasirinkti patiekalą – kontrastų metodas.
Kalbant apie produktų kainas žmonės itin jautriai reaguoja į kontrastus. Tereikia prisiminti visas akcijas prekybos centruose. Žinoma, geras restoranas neskelbia išpardavimų, tačiau gudriai sudarytas valgiaraštis gali pasinaudoti šia žmonių savybe. Tereikia į meniu įtraukti šimtą litų kainuojantį mažytį patiekalą su ikrais ir šalia jo esantis kepsnys už penkiasdešimt litų atrodys puikiausiu pietų pasirinkimu.
Vyno meniu
Vynas – gali tapti tikra aukso kasykla restoranui. Vos tik someljė įteikia klientui Biblijos storio vyno meniu odiniais viršeliais, pastarojo širdis ima plakti stipriau, o akyse raibsta plačios pasirinkimo galimybės.
Dažniausiai žmonės renkasi vidutinės kainos vyną, nes bijo pasirodyti pernelyg šykštūs ir pirkti patį pigiausią vyną, esantį meniu. Tuo pat metu jie nenori išleisti visų pinigų vienam vyno buteliui, jeigu nieko neišmano apie šį gėrimą.
Šiuo atveju derėtų iškvosti jus aptarnaujantį restorano darbuotoją ir išsiaiškinti ar tikrai verta mokėti brangiau už vieną ar kitą vyną.
Didelė tikimybė, kad jūsų poreikius kuo puikiausiai tenkins ir pigesnieji restorano vynai.
Be to, derėtų nepamiršti, kad restoranai stengiasi įsigyti kuo pigesnio vyno ir parduoti jį kiek galima brangiau, todėl neretai itin brangūs vynai restorane gali būti ženkliai pervertinti.
Vakarieniaujant derėtų apsvarstyti, ar verta pirkti visą butelį ar tik taurę. Dažnai restoranai stengiasi, kad vienos taurės kaina prilygtų viso butelio savikainai, nes jie nėra garantuoti, kad klientai spės išgerti visą turinį.
Muzika
Grojant prancūziškai muzikai žmonės yra labiau linkę pirkti prancūziškus vynus, tuo tarpu vokiškas muzikinis fonas skatina išbandyti šios šalies patiekalus.
Jau senokai tapo aišku, kad lėta ir raminanti muzika, grojanti prekybos centruose, verčia pirkėjus ilgiau užsibūti parduotuvėje ir išleisti iki 38 proc. nei tose parduotuvėse, kuriose groja pernelyg garsi ar greita muzika.
Norėdami paskatinti klientus kuo greičiai atlaisvinti staliukus restoranų valdytojai pasiūlo kiek spartesnį muzikinį foną, tuo tarpu esant mažam klientų srautui maitinimo įstaiga stengiasi kuo ilgiau išlaikyti klientą prie staliuko ir sudaryti užimtumo įspūdį, todėl tuo metu groja raminanti muzika.
Lygiai taip pat klientus veikia restorano interjero spalvos bei apšvietimas.