Vienas didžiausių darbo biure iššūkių – kaip susidoroti su darbovietės zirzliais. Dažniausiai geriausia yra tiesiog pasišalinti, tačiau tai padaryti gali būti sunku šiandienos komandiniu darbu paremtose darbovietėse.
Tyrimai rodo, kad būnant šalia chroniško niurzgėtojo, kuris viskuo skundžiasi, mažėja produktyvumas. Nuo nesiliaujančio šalimais esančio negatyvumo prastėja mokymosi įgūdžiai, atmintis, dėmesys ir gebėjimas priimti sprendimus, „Wall Street Journal“ teigia Robertas Sapolsky, neurologijos profesorius iš Stanfordo universiteto.
Smegenys, sako jis, gali susidoroti tik su tam tikru kiekiu stimulo prieš pradėdamos prarasti gebėjimą susitelkti ar prisiminti – ypač jei nuolatinis negatyvumo srautas skatina blogas emocijas.
Itin jausmingi arba nuolat besiskundžiantieji dėl kokios nors problemos verčia taip pat blogai jaustis klausytojus, ypač gali apnuodyti bendradarbių nuotaiką, sako R. Sapolsky.
Verkšlenti tapo taip įprasta, kad dauguma žmonių net nesupranta tai darantys. Daugelyje įmonių tampa vis sunkiau išvengti niurzgėjimo. Apie 18 proc. JAV darbuotojų yra negatyvūs ir linkę skųstis dėl savo darbdavių, rodo kasmetinės „Gallup“ apklausos duomenys.
Toks negatyvumas plinta kaip vėžys, sako Jimas Harteris, „Gallup“ vyriausiasis darboviečių vadybos tyrėjas.
Darbo grupėse, kurių negatyvumas aukštas, yra žemesnis produktyvumas ir aukštesnis pravaikštų lygis, daugiau kokybės defektų, rodo „Gallup“ tyrimas. Jei yra galimybė daugiau pasistengti ir padėti įmonei, tokie darbuotojai dažniausiai veiksmų nesiima, sako J. Harteris.
Yra keli kovos su zirzliais būdai. Pirmiausia galima pakeisti pokalbio temą paklausiant, kas besiskundžiančiajam sekasi gerai. Be to, niurzglos reikėtų paklausti, kaip jis ketina spręsti aptariamą problemą. Darbo susitikimuose reikėtų skirti tam tikrą laiką darbuotojams išsakyti savo skundus ir pasiūlyti konstruktyvių sprendimų.