Prieš pat verslo pradžią būsimieji verslininkai yra taip „užsikasę“ įvairiais darbeliais, kad kartais pamiršta vieną svarbiausių verslo aspektų – jo pavadinimą. Žinoma, pavadinimas galiausiai būna parinktas, tačiau neskiriant jam reikiamo dėmesio. O čia ir slypi problema.
Tiesa ta, kad geras verslo pavadinimas gali labai padidinti sėkmės šansus. Žodžiai yra įtaigus dalykas. Savo karjerą pradėjau kaip tekstų rašytoja (angl. copywriter). Žinau, kad žodžiai yra nepaprastai svarbūs. Kiekvienas jų turi skirtingą prasmę, tad juos rinkti reikia labai apgalvotai.
Pavadinimas turi būti skambus
Ypač kai pasakomas garsiai! Aš esu didžiulė fanė aliteracijų, kurios prasideda iš tokios pat raidės, pvz. „Klaipėdos kartonas“, „Blue Bridge“, „Vilniaus vandenys“ ir pan. Pasistenkite, kad jūsų vardą būtų galima ištarti nenusilaužus liežuvio. Žmonės jį vartos kalbėdami tarpusavyje, minės televizijoje ar radijuje.
Pavadinimas turi išlaikyti balansą
Jeigu į pavadinimą įtrauksite bus įtraukta bendrinių žodžių („Vaivorykštės korporacija“), jis gali būti pernelyg abstraktus ir nesuprantamas. Vis dėlto pavojus gali slypėti ir pernelyg konkrečiame pavadinime („Panevėžio miestprojektas“), nes vartotojai nesupras, ar paslaugas gali įsigyti ir kitų miestų gyventojai.
Pavadinime nenaudokite inicialų
Visų pirma todėl, kad šie pavadinimai yra nuobodūs. Taip, IBM naudoja inicialus, tačiau ši bendrovė per metus sugeneruoja daug milijardų dolerių ir neseniai atšventė šimto metų veiklos jubiliejų. Galėsite padaryti tą patį kai sulauksite tokios pat sukakties. Iki tol naudokitės labiau patraukiančiu įmonės pavadinimu.
Pavadinimas turi būti užregistruotas oficialiai
Priklausomai nuo to, kokie dideli jūsų užmojai, ši užduotis yra labai svarbi. Viena Italijos vynų gamybos bendrovė taip stipriai išsiplėtė, kad savo produkcija ėmė eksportuoti į užsienį. Bet keletas gudrių lietuvių buvo užregistravę jų pavadinimą vietiniame registre, tad vynų gamybos bendrovė už galimybę prekiauti savo gaminius Lietuvoje sumokėjo papildomai 200 tūkst. eurų (vien tik už pavadinimą).
Aš esu didžiulė fanė aliteracijų, kurios prasideda iš tokios pat raidės, pvz. „Klaipėdos kartonas“, „Blue Bridge“, „Vilniaus vandenys“ ir pan. Pasistenkite, kad jūsų vardą būtų galima ištarti nenusilaužus liežuvio. Žmonės jį vartos kalbėdami tarpusavyje, minės televizijoje ar radijuje.
Pavadinimas turi būti aiškus
Lig šiol nežinau kaip turėtų būti tariamas „Flickr“ svetainės pavadinimas – su „r“ ar be jos. Ir tikrai neįsivaizduoju kaip reikia tarti „delicio.us“ pavadinimą. Mano nuomone, tai buvusio „dot-com“ bumo liekanos, kurių jums vartoti nerekomenduočiau.
Pavadinimas negali apriboti bendrovės
Jau išsiaiškinome, kad tam tikras konkretumo laipsnis pavadinime yra priimtinas, tačiau pernelyg konkretus pavadinimas gali apriboti bendrovės veiklą. Tarkim, „Petro rašomieji stalai“ gali pridaryti kliūčių, kai norėsite gaminti kėdes ar kitus baldus.
Parengė: Daiva Bosienė