„Galime sakyti, kad tai veikia labiausiai išorinės problemos. Pirmas dalykas, tai yra pandemija, visiškai neseniai atsivėrusios sienos, antras dalykas – Rusijos karas Ukrainoje. Tačiau be išorinių problemų turime ir vidinių skaudulių – tai yra nepakankamas Lietuvos turizmo rinkodaros finansavimas“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė kelionių agentūros „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė Ž. Gavelienė.
„Tam būtina numatyti lėšas iš valstybės biudžeto ir tam būtini resursai, kad Lietuva šiandien skambėtų garsiai. Taip, kaip mes skambame „drąsi šalis“, norėtume būti ir svetinga šalis, kuri laukia turistų“, – pridūrė ji.
Jos teigimu, šis verslas dėl biurokratinių kliūčių negavo jokios nuo pandemijos nukentėjusioms įmonėms skirtos subsidijos, todėl įmonėms reikalinga pagalba išlaikant darbuotojus, taip pat ieškant naujų rinkų.
„Kodėl būtina persiorientuoti į kitas rinkas? Todėl, kad, tikėtina, turistų iš Rusijos arba rusakalbių turistų, kurių mes turėjome apie penkiasdešimt procentų prieš pandemiją, greitu laiku tikrai neturėsime. Todėl būtina atrasti naujas rinkas, kad būtų užpildyta infrastruktūra ir būti gauti tie patys milijardai pajamų, kaip buvo prieš pandemiją“, – teigė turizmo sektoriaus atstovė.
Anot jos, užsienio turistų skaičius, palyginti su ikipandeminiu laikotarpiu, sumažėjo daugiau nei 70 proc.