• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininko Petro Bekėžos teigimu, jeigu socialinės apsaugos ir darbo ministras patvirtins poįstatyminio akto "Dėl leidimo dirbti užsieniečiams išdavimo sąlygų ir tvarkos aprašo" projektą, Lietuvos laivų savininkai turės galimybę atleisti iš darbo vieną trečdalį Lietuvos laivuose dirbančių jūrininkų ir pakeisti juos trečiųjų šalių piliečiais.

REKLAMA
REKLAMA

Anksčiau iš trečiųjų šalių užsieniečių, norinčių dirbti Lietuvos laivuose, buvo reikalaujama leidimų dirbti. Dabar planuojama padaryti taip, kad leidimo dirbti nebus reikalaujama, jeigu jis bus įtrauktas į su Lietuvos vėliava tarptautiniais maršrutais plaukiojančio laivo įgulos narių sąrašą.

REKLAMA

LJS reikalauja, pakeisti nuostata taip, kad minėti užsieniečiai galėtų dirbti laivuose tik gavę profsąjungos sutikimą arba ją iš viso išbraukti ir tokiems jūrininkams taikyti bendrus užsienio piliečiams Lietuvoje reikalavimus. Pasak P. Bekėžos, eilinį kartą jūrininkų reikalus bandoma tvarkyti nedalyvaujant patiems jūrininkams ir taip bloginama jų situacija. Lietuvos laivuose tėra tik 2500 darbo vietų, apie 12 tūkstančių Lietuvos jūrininkų dirba užsienio laivuose. Prasidėjus pasaulinei krizei, sumažėjus atlyginimams užsienyje nemažai jų grįžta namo ir ieško darbo. Kai kurie jau tampa bedarbiais.

REKLAMA
REKLAMA

Tokią pataisą inicijavo Lietuvos laivų savininkų asociacija. Jos valdybos pirmininkas ir AB "Limarko" laivininkystės kompanijos generalinis direktorius Vytautas Lygnugaris ją vertina kaip laivybos verslo Lietuvoje skatinimą.

"Limarko" juristo Mindaugo Petrausko teigimu, Lietuvos laivų savininkai neketina skubėti keisti vieno trečdalio savo laivų įgulų narių, pirmenybę teiks Lietuvos piliečiams. Tačiau Lietuvos laivybos kompanijos turi turėti galimybę samdyti specialistus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak M. Petrausko, Lietuvos laivybos kompanijos įsigijusios modernesnius laivus šiuo metu neturėtų galimybės suformuoti tinkamas juos aptarnauti įgulas - trūksta specialistų. Anot jo, Lietuvos jūrininkai turi galimybę dirbti visame pasaulyje, o Lietuvos laivų savininkai turi tenkintis tik tuo, kas lieka Lietuvoje. V. Lugnugario, M. Petrausko teigimu, realiai Lietuvoje surasti jūrinių specialistų darosi sunku. Buvusi tvarka dėl užsieniečių įdarbinimo kėlė tokius reikalavimus, kad trečiųjų šalių jūrininkai iki šiol negalėjo įsidarbinti Lietuvos laivuose, nes jų dokumentų ir kitokių popierių derinimai užtrukdavo 4-6 mėnesius.

REKLAMA

Bet kuriuo atveju tam tikri apribojimai trečiųjų šalių jūrininkams išliks. Ir toliau reikės laikytis Lietuvos prekybinės laivybos įstatymo, kuris reikalauja, kad ne mažiau kaip du trečdalius Lietuvos laivų įgulų narių sudarytų Europos Ekonominės erdvės valstybių ar Šveicarijos konfederacijos piliečiai ar nuolatiniai Lietuvos gyventojai. Pasak M. Petrausko, jeigu laivo įgulą sudaro 15 narių, tad kalbama daugiausia apie 5. Tad ši naujovė didelio jūrininkų skaičiaus tikrai nepalies.

Dalia Bikauskaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų