Prieš daugiau nei savaitę Etiopijos oro linijų „Boeing 737 MAX“ vos pakilęs iš šalies sostinės sudužo ir pražudė visus 157 jame buvusius žmones. Nuo to laiko netyla kalbos, kad šis amerikiečių kompanijos naujausias lėktuvas nėra saugus. Aviacijos ekspertai nuogąstauja, kad nelaimė labai panaši į pernai spalį įvykusią tokio pat „737 MAX“ orlaivio katastrofą Indonezijoje.
Dabar įtarimus patvirtino duomenys, gauti iš Etiopijoje nelaimės vietoje rastų sudužusio lėktuvo juodųjų dėžių. Pasak šalies transporto ministrės, jie rodo, kad tiek Etiopijoje, tiek Indonezijoje lėktuvas staiga smigo žemyn po serijos nepastovių jo aukščio pokyčių.
Kilus įtarimų bangai dėl orlaivio saugumo, visus naujuosius „Boeing“ nuspręsta tupdyti ant žemės, o tai didžiulis smūgis kompanijai. „737 MAX“ yra visai naujas orlaivis, kurį pradėta eksploatuoti tik 2017 metų gegužę. Iki šiol sulaukta gausybės jo užsakymų. Kaltinimai amerikiečių kompanijai pilasi ne tik iš saugumo ekspertų, bet ir žuvusių artimųjų, kurie kompaniją padavė į teismą ir žada prisiteisti milijonus.
„Net ir tada, kai kitos šalys nustojo naudoti šiuos lėktuvus, „Boeing“ teigė, kad viskas gerai", - sako advokatas Thomas Girardi.
Paaiškinimais netiki ir kitas advokatas.
„Po pirmos nelaimės jie laiku nesiėmė reikiamų priemonių ir leido jiems skraidyti. „Boeing“ gali tekti sumokėti už padarytą žalą, o tai bus milžiniški skaičiai", - sako advokatas Den Hong.
„Boeing“ ginasi, kad baigė tobulinti automatines variklių sistemas, kurios, manoma, ir galėjo prisidėto prie abiejų nelaimių. Tačiau tuo pat metu amerikiečių spauda paviešino informaciją, kad šalies aviacijos inspektoriai pradėjo tyrimą, ar šį lėktuvo modelį teisėtai leista naudoti.
Daugiau - TV3 reportaže: