Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ pripažino, kad dėl susidariusios padėties skrydžiai trunka ilgiau, todėl ir išlaidos yra didesnės.
„Tačiau „Wizz Air“ skirtingai nei kitos oro linijos savo paslaugų kaina grindžia paklausa – jei ji didesnė, bilietų kainos didėja, jei mažesnė – mažėja.
Vadovaujantis sankcijų paketu, dėl kurio susitarė Europos ir JAV vadovai, „Wizz Air“ iki kovo 26 d. atšaukė visus skrydžius į Rusiją (Sankt Peterburgą, Maskvą, Kazanę). Šios sankcijos reiškia, kad „Wizz Air“ Rusijoje negalės gauti atsarginių orlaivių dalių, jei jiems jų prireiktų, todėl bendrovė negali garantuoti, kad jų lėktuvai turės galimybę grįžti iš Rusijos.
Keleiviai, kurie yra užsisakę šiuos skrydžius, daugiau informacijos gali rasti mūsų internetinėje svetainėje arba oro linijų skambučių centre. Apie bet kokius tolimesnius pakeitimus bus pranešta. Mūsų keleivių ir įgulos saugumas išlieka mūsų prioritetu“, – informavo skrydžių bendrovė.
Skrydžiai ilgės
„Novaturo“ grupės Rinkodaros direktorė Baltijos šalims Olga Belova pasakojo, kad dabartinė situacija yra labai jautri ir visas pasaulis yra įsitraukęs.
Anot jos, dėl oro erdvės uždarymo maršrutai prailgėja, skrydžio metu bus sunaudojama daugiau kuro, tai neišvengiamai atsilieps ir skrydžio bilietų kainoms.
„Rusijos vykdomos agresijos pasekmės palietė beveik visus verslo sektorius, turizmo taip pat. Šiomis dienomis būsimų kelionių pardavimai yra ženkliai sulėtėję, žmonės yra emociškai sukrėsti ir bando susiorientuoti šiandienos situacijoje.
Kita vertus, mūsų keliautojai žino, kad skrendame į saugias šalis ir saugiais maršrutais, todėl jau suplanuotų kelionių neatšaukia. Veiklą vykdome įprastai, mūsų skrydžiai vyksta pagal suplanuotą grafiką ir iš šiandienos perspektyvos nėra jokių indikacijų, kad reikėtų keisti suplanuotą vasaros atostogų programą“, – ramino kelionių organizatoriaus atstovė.
Ramina dėl sankcijų kelionių organizatoriams
O. Belova tikino nenorinti, kad tarp keliautojų kiltų panika dėl vieno kelionių organizatoriaus („TUI Baltics“) veiklai pritaikytų sankcijų.
„Pabrėžiame, kad tiek „Novaturo“ grupė, tiek pagrindiniai mūsų partneriai kelionių agentūros tęsia savo veiklą kaip įprasta. Kaip dar šią savaitę išplatintame pranešime sakė grupės vadovas – „Novaturo“ grupė nevykdo veiklos Rusijos ir Baltarusijos valstybėse. Bendrovės klientų lėšos, gautos už suplanuotas keliones, yra saugios ir apdraustos Europos Sąjungos finansinių institucijų draudimo sutartimis bei garantijomis“, – nurodė įmonės atstovė.
Ji priminė, kad Ukrainos oro erdvę uždarius civiliniams reisams, tam tikri skrydžiai yra vykdomi apskrendant Ukrainos oro erdvę, laikantis Europos aviacijos saugumo agentūros rekomenduojamo saugaus 200 km atstumo.
„Dėl šių priežasčių skrydžiai, pavyzdžiui, į Egiptą nežymiai pailgėjo – apie 15 min skrendant į vieną pusę, tačiau nėra atšaukiami. Vasaros sezono metu Ukrainos oro erdvė įprastai būdavo kertama skrendant į Turkiją, Bulgariją ir Graikiją, tad dar kartą pasikartosiu – visi skrydžiai bus vykdomi pagal visas rekomendacijas ir saugiai“, – komentavo O. Belova.
Panaikinti tik skrydžiai į Rusiją, Baltarusiją
Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasilauskas sakė, kad situacija dėl skrydžių kol kas yra labai dinamiška ir aviacijos rinkos dalyviai ją stebi atidžiai.
„Mes jiems teikiame informaciją ir nuolat bendraujame. Kol kas keleivių srautų statistika rodo augimo tendencijas, tiek išvykstančių, tiek atvykstančių srautai yra pasidalinę beveik perpus.
Apie bilietų kainas ateityje kalbėti turbūt galima remiantis pačių oro bendrovių įvardintais argumentais. Absoliuti dauguma rinkos dalyvių įvardina, kad bilietų kainos, tikėtina, augs dėl bendros infliacijos, aviacinio kuro kainų augimų, darbo užmokesčio didėjimo. Kol kas sunku pasakyti, kiek kainų augimui tiesioginės įtakos turės būtent šių dienų situacija Ukrainoje“, – teigė oro uostų atstovas.
Anot T. Vasilausko, Lietuvos oro uostuose skrydžiai vyksta įprastu režimu, oro bendrovės skrydžių tikrai neatšaukinėja ir planuoja startuoti su tam tikromis kryptimis nuo kovo pabaigos, kai prasideda aviacijos vasaros sezonas.
„Aišku, negalima atmesti, kas esama situacija nepakoreguos planų, tačiau šiuo metu daryti toliau siekiančias išvadas dėl tiesioginės įtakos kainoms būtų ankstoka.
Reikia priminti, kad Lietuvos oro uostuose reguliarių skrydžių Rusijos ir Baltarusijos kryptimis jau nebuvo kurį laiką“, – komentavo oro uostų atstovas.