Vilnietė Diana (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo drumzlino dyzelino nuotraukomis.
Moteris rašė, kad tokio kuro prisipylė Vilniuje, „Baltic Petroleum“ degalinėje.
„Tokio mauro prisipylėme pilną baką. Tačiau mūsų kelionė baigėsi už 200 km. Automobilis užspringo ir sustojo kažkur Lietuvos laukuose. Užvesti jo iš naujo nebeišėjo, tad namus Vilniuje pasiekėme ant tralo“, – rašė Diana.
Anot jos, šiuo metu neaišku, ar apkritai pavyks automobilį pataisyti.
„Net servise mūsų klausė, kur tokio mauro prisipylėme. O automobilio laukia ilgas remontas. Reikės valyti visą automobilio kuro padavimo sistemą. Kiek automobilio remontas atsieis dar nežinau, bet vien purkštukai, kuriuos teks keisti kainuoja kelis šimtus eurų.
Socialiniame tinkle gavau daug komentarų, kad galbūt kurą pylėmės iš neaiškių kuro talpyklų. Tačiau užtikrinu, kad važinėju tol, kol bakas tampa tuščias. Tik tada vėl jį pripilu pilną. Niekur po kelis litrus degalų neužpilinėju. Tad šįkart irgi bake buvo tik vienos degalinės kuras“, – teigė moteris.
Degalinė tikina, kad kuras kokybiškas
„Baltic Petroleum“ naftos produktų prekybos direktorius Marius Kliokys tikino, kad ši konkreti situacija jam žinoma.
„Labai apgailestaujame, kad mūsų klientei teko atsidurti tokioje nemalonioje situacijoje. Tokiais atvejais kviečiame klientus pateikti oficialų skundą mūsų degalinei, tada atliekame tyrimą ir aiškinamės, ar tikrai degalai kalti dėl gedimo. Pateikiant skundą būtina pateikti ir degalų pirkimo čekį. Tačiau šiuo konkrečiu atveju oficialaus skundo nesulaukėme.
O per pastarąją savaitę vien degalinėje, esančioje Savanorių prospekte, dyzelino įsigijo daugiau kaip 1000 klientų, tačiau nei dėl šioje degalinėje, nei dėl kitose mūsų tinklo degalinėse įsigytų degalų kokybės kitų skundų nebuvo“, – teigė degalinės atstovas.
Anot M. Kliokio, degalinių tinklas ypač didelį dėmesį skiria degalų kokybei.
„Kuras į degalines yra pristatomas su kokybės dokumentais, patvirtinančiais degalų atitikimą visiems Lietuvoje taikytiniems standartams. Taip pat kuro išdavimo kolonėlėse yra sumontuoti nuosėdų filtrai, kurie užkerta kelią nuosėdų patekimui į transporto priemonę, degalų užpylimo metu.
O rezervuaruose degalų paėmimo vamzdis yra pakeltas nuo jų dugno, vadovaujantis rezervuarų gamintojo rekomenduojamu saugiu atstumu. Atsižvelgiant į tai, degalų užpylimo metu, jokios nuosėdos nėra maišomos arba traukiamos kartu su degalais“, – užtikrino degalinių tinklo atstovas.
Taip pat, anot jo, rezervuarų techninė būklė ir švara yra reguliariai tikrinama atsakingų tarnybų ir degalinės darbuotojų, vadovaujantis Degalinių eksploatavimo taisyklėse, patvirtintose energetikos ministro įsakymu, nustatytais terminais ir tvarka.
Jei kuras nekokybiškas, atsiras daugiau nukentėjusių
„Pro servisai“ vadovas Vytautas Paulikas komentuodamas šią situaciją teigė, kad dėl gedimo galėjo būti kaltas tiek kuras, tiek automobilio bakas.
„Tikėtina, kad jeigu kuras buvo drumzlinas ir nekokybiškas turėtų atsirasti daugiau nukentėjusių, kurie irgi jo prisipylė. Kalbant apie kuro baką, nesu pastebėjęs, kad jeigu jis nešvarus kiltų drumzlių problema.
Norint išsiaiškinti iki galo problemos kaltininką reikėtų į pagalbą pasitelkti laboratorijas ir ištirti tiek kuro bake esančius degalus, tiek kurą, esantį degalinės kolonėlėje. Kitokių būdų nerandu, kaip rasti gedimo kaltininką“, – aiškino servisų vadovas.
Tačiau, anot jo, jeigu kuras degalinėje tikrai nekokybiškas turėtų atsirasti daugiau nukentėjusių, jeigu jų nėra, tikėtina, kad bėda automobilyje.