Pasaulio politikos ir verslo lyderių nuomonės tyrimas „Trust Barometer“ parodė, kad visuomenės pasitikėjimas verslo kompanijomis šių metų antrojoje pusėje, palyginti su šių metų pradžia, ėmė augti. Tyrimą atliko pasaulinė ryšių su visuomene kompanija „Edelman“.
„Trust Barometer“ („Pasitikėjimo barometras“) – visuomenės lyderių nuomonės tyrimas, atliktas 6 didžiausią įtaką ekonomikai darančiose pasaulio valstybėse: JAV, Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Indijoje ir Kinijoje. Tyrimo metu buvo apklausti verslo ir visuomenės atstovai, turintys didelės įtakos savo šalies visuomenės nuomonei.
Reikalavimai išaugo
2009 metų viduryje atliktas „Trust Barometer“ tyrimas parodė, kad 26 proc. respondentų verslo kompanijomis pasitiki labiau nei šių metų pradžioje. Pasitikėjimas valdžia taip pat pradeda augti. Lyginant su šių metų pradžia, jis pakilo 24 procentais.
„Pasitikėjimas verslo sektoriumi grįžta, tačiau kol kas esame pusiaukelėje, – teigia tarptautinį „Edelman“ tinklą Lietuvoje atstovaujančios agentūros „PR Service/Edelman Affiliate” direktorius Linas Kontrimas. – Reikalavimai verslo sektoriui išaugo, išstumdami populiarųjį Miltono Fridmano posakį, jog verslo socialinės atsakomybės tikslas yra didinti savo pelnus.“
Pasak L. Kontrimo, pasitikėjimo verslo sektoriumi ir pasitikėjimo valdžia augimas juda sinchroniškai. Ankstesniais metais buvo pastebima judėjimo priešingomis kryptimis tendencija. „Šiandien tikimasi, kad valdžia ir verslas bendradarbiaus priimant ekonominius ir socialinius iššūkius. 55 proc. apklaustųjų teigia, kad verslo sektoriaus atstovai nesiėmė pakankamai priemonių, jog kartu su valdžios institucijomis įveiktų pasaulinę ekonominę krizę. 38 proc. respondentų mano, kad valdžios institucijos per mažai bendradarbiavo su verslu“, – teigė „PR Service/Edelman Affiliate” direktorius.
Pasitikėjimą grąžintų atsakomybės prisiėmimas
Pasaulio nuomonės lyderiai išaugusį pasitikėjimą verslo sektoriumi aiškina konkrečiais veiksmais, kurių kompanijos ėmėsi per pirmąjį šių metų pusmetį. Aukščiausiai buvo įvertintas subsidijų grąžinimas (81%), vadovų atlyginimų mažinimas (80%) bei neveiksnių administracijos padalinių panaikinimas (78%).
Paklausti, ką kompanijos turėtų daryti, kad atgautų pasitikėjimą, respondentai į sąrašo pirmąsias vietas įrašė gerą elgesį su darbuotojais (94%), verslo skaidrumą (93%), dažną ir atvirą komunikavimą (91%) bei produktų ir paslaugų kokybės išlaikymą (93%).
L. Kontrimo teigimu, gauti duomenys rodo, kad verslo sektorius laimi tada, kai imasi didelių socialinių iššūkių ir elgiasi diplomatiškai. „Edukuota visuomenė didelę svarbą teikia verslo sektoriaus indėliui ieškant sprendimų globalinėms problemoms – pasauliniam klimato atšilimui, energijos kainai ir sveikatos apsaugai. Tačiau ta pati visuomenės dalis teigia, kad verslo sektorius neprisiėmė pakankamos atsakomybės, jog būtų sukurti šių problemų sprendimai“, – sakė „PR Service/Edelman Affiliate” direktorius.
Nuosmukio metu kaina, renkantis produkciją, yra labai nežymiai svarbesnė už pasitikėjimą. 53 proc. respondentų teigia, kad per pastaruosius šešis mėnesius jie keitė prekinį ženklą dėl mažesnės kainos ir net 45 proc. respondentų rinkosi kitą prekės ženklą dėl prarasto pasitikėjimo. „Pasitikėjimas šiuo metu yra materiali vertybė, kai kalbama apie įmonių reputaciją bei produkto rinkodarą“, – teigė L. Kontrimas.
Pasitikėjimas didžiosiomis pramonės šakomis pakilo visose 6 tyrime dalyvavusiose valstybėse. Technologijų pramonė penkiose iš 6 tyrime dalyvavusių valstybių yra verslo šaka, kuria pasitikima labiausiai. Tik Prancūzija patikimiausia verslo šaka išrinko farmaciją. Be minėtųjų verslo šakų, JAV pasitiki maisto pramone, Indija ir Kinija pasitiki bankais, o Vokietija – transporto pramone.