Šiandien beveik bet kuris nors truputį žinių IT srityje turintis žmogus gali susikurti patrauklią internetinę parduotuvę. Deja, ne visada tai, kas patrauklu pačiam svetainės savininkui, būna naudinga ir patogu lankytojams. Dažnai dėl grožio paaukojamas funkcionalumas.
Nepatogi svetainė erzina vartotojus, tad šie į ją nebegrįžta – taip prarandami potencialūs klientai. Lietuvoje elektroninė komercija dar nėra susiformavusi taip kaip užsienyje, tad šiame straipsnyje pateiksime pagrindines internetinių parduotuvių daromas klaidas.
Prekės pateikimas
Ar pirkti jūsų parduotuvėje žmogus sprendžia įvertinęs prekę, tačiau, skirtingai negu realioje parduotuvėje, daikto lankytojas negali pačiupinėti pirštais. Būtent todėl kokybiškos nuotraukos ir išsamus produkto aprašymas yra gyvybiškai svarbūs svetainės elementai.
Jei įmanoma, šalia prekės apibūdinimo pridėkite vaizdo medžiagą, ekspertų vertinimus, brėžinius ir kitas vizualizacijas, iš kurių pirkėjai galėtų susidaryti nuomonę apie produktą. Kam reikės, tas šia informacija pasinaudos, o jūsų svetainė atrodys solidžiau.
Paskutinis svarbus dalykas yra prekių išdėstymas. Vartotojai neturi laiko skaityti visos svetainėje esančios informacijos, vartotojai “skanuoja" portalą. Neplagijuokite, tačiau remkitės kurios nors žinomos ir populiarios internetinės parduotuvės patirtimi.
Užsakymo procesas
Nesižavėkite ir nepasitikėkite vien tik automatizuota užsakymų sistema – įdiegus ją darbas nėra baigtas. Šalia būtinai nurodykite telefono numerį, kuriuo pirkėjas galėtų pasikonsultuoti. Taip pat nurodykite elektroninio pašto adresą ir “Skype" vartotojo vardą.
Lietuvoje elektroninė prekyba dar tik įsisiūbuoja, pirkėjų įpročiai nesusiformavę ir nemažai daliai potencialių pirkėjų labai svarbu pabendrauti su gyvu žmogumi. Vien faktas, kad parduotuvės atstovams galima pasiskambinti, didina svetainės patikimumą.
Atsiskaitymo būdai
Pirkėjas svetainėje turi aiškiai matyti, kiek jam kainuos prekė. Tai turi būti parodyta jau formuojant užsakymą, t.y. “dedant pirkinį į krepšelį". Niekas nenori siurprizų, kai, tarkim, paaiškėja, jog įsigyjant smulkmeną už 5 Lt. jos pristatymas kainuoja dvigubai brangiau – informuokite pirkėjus apie visas išlaidas.
Lietuvoje elektroninė prekyba dar tik įsisiūbuoja, pirkėjų įpročiai nesusiformavę ir nemažai daliai potencialių pirkėjų labai svarbu pabendrauti su gyvu žmogumi. Vien faktas, kad parduotuvės atstovams galima pasiskambinti, didina svetainės patikimumą.
Kuo daugiau galimybių pasirinkti mokėjimo būdą, tuo geriau. Jaunimo tarpe populiari ne tik standartiškai Lietuvos bankų siūloma internetinė bankininkystė, bet ir tarptautinės mokėjimo sistemos, pvz., “PayPal„ ar “Webmoney“. Vyresnio amžiaus žmonėms mieliau atsiskaityti grynais, jau gavus prekę į rankas.
Kita vertus, nepervertinkite ir savo galimybių, nepraraskite saiko. Galbūt integruoti visų mokėjimo būdų ir sistemų neverta dėl to, kad parduodate specifines prekes, o gal kelių mokėjimo būdų įdiegimas administravimas “suvalgytų" per daug laiko ir finansų.
Garantijos ir konfidencialumas
Garantijų bei pinigų grąžinimo už sąlygas patalpinkite matomoje svetainės vietoje. Bus mažiau ginčų su klientais ir neteks susidurti su vartotojus ginančiomis organizacijomis. Žmonės vis geriau žino savo teises. Tikėtis, kad nė vienas iš potencialiai nepatenkintų pirkėjų neras kur pasiskųsti, būtų naivu.
Lygiai taip pat matomoje svetainės vietoje arba užsakymo patvirtinimo laiške, priminkite, jog kliento duomenys nebus perduodami trečiosioms šalims ar naudojami kitais komerciniais tikslais. Daugeliui yra susiformavusi baimė, jog tapsi “tiesioginio marketingo" auka. Niekas nenori sulaukti įkyrių elektroninių laiškų.