Nors šiemet prognozuojamas šioks toks internetinės reklamos rinkos augimas, tačiau jis nebus toks didelis, kad galėtų padengti didžiausių rinkos žaidėjų 2009 metais patirtus nuostolius.
„Milžiniško reklamos rinkos atsigavimo nebus. Pirmas pusmetis parodė, kad šiemet geriau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, tačiau kilimas neryškus. Po metų naujienų portalų balansuose pelnų nebus. Surinkus dešimties didžiausių portalų nuostolius matyti, jog rinka tieks neaugs, kad juos kompensuotų“, - „Verslo žinioms“ teigė interneto reklamos bendrovės „Adnet“ verslo plėtros vadovas Deividas Talijūnas.
Verslininkas sako, kad naujienų portalų tiesiog per daug ir visiems dirbti pelningai paprasčiausiai neužtenka rinkoje esančių pinigų.
„Reklamos rinkos atsigavimas šiais metais minimalus, nors dabar ir lengviau nei 2009 m. Tikimės, kad ateityje pajamos iš reklamos augs, nes kol kas Lietuvoje vienam interneto vartotojui išleidžiama 3 kartus mažiau pinigų nei ES šalyse senbuvėse“, - teigė bendrovės „Diginet LT“ vadovas Justinas Šimkus.
Anot jo, bendrinių naujienų portalams ir toliau praktiškai vienintelis pajamų šaltinis liks įprasti reklamos pardavimai.
„Reklamos kainos smukusios iki beprotybės, ir jei esi priklausomas nuo kelių reklamos davėjų, jie tiesiog „išsukinėja rankas“. Be to, aiškus lankomumo lyderis „delfi.lt“ yra sukūręs patrauklią aplinką reklamai. Bendrovės eina ten, o kitiems portalams tenka trupiniai“, - teigė „Verslo žinių“ generalinis direktorius Ugnius Jankauskas.
Anot jo, praktiškai „mirė“ tokie didieji reklamos davėjai kaip nekilnojamojo turto bendrovės, bankai, bet tikimasi, kad kils pajamos iš vartotojams teikiamų paslaugų.
„Internete vien iš reklamos pragyventi gali tik tokie rinkos lyderiai kaip „delfi.lt“. Jų pardavimai auga. Kitiems vienintelė išeitis – mėginti uždirbti iš vartotojams teikiamų paslaugų. Keista, kad iki šiol didieji naujienų portalai praktiškai neina šiuo keliu“, - pritaria D. Talijūnas.