Pasak pranešimų, tokio žingsnio kompanija imasi reaguodama į slopstančią infliaciją ir mažėjančius pardavimus.
Vis dėlto kol kas nėra aišku, kiek tiksliai ir kokios prekės bus atpigintos, pvz., Lietuvoje ar kitose šalyse.
Portalas tv3.lt kreipėsi į „Ikea“ atstovus Lietuvoje, tačiau kol kas jų komentaro dėl būsimų nuolaidų nesulaukė.
Per pastaruosius metus iki rugpjūčio mėnesio pabaigos baldų prekybininkės pardavimas visame pasaulyje didėjo 6,6 proc. iki 47,6 mlrd. eurų, tačiau tik dėl didesnių produkcijos kainų, nes, skaičiuojant jos kiekį, pardavimas sumažėjo.
Komentuodama kompanijos rezultatus, jos vadovybė teigė, kad kompanija buvo priversta nesilaikyti savo politikos ilgainiui mažinti kainas po Covid-19 pandemijos. To priežastis – padidėjusios žaliavų ir transporto sąnaudos ir jų perkėlimas galutiniam pirkėjui.
„2023 m. pradėjome didesnėmis kainomis, nei norėjome. Po kurio laiko jas sumažinome, nes tiekimo sąnaudos ir mums pradėjo mažėti“, – situaciją komentavo vienas iš „Ikea“ vadovų Jonas Abrahamssonas Ringas.
Tuo metu „Ikea“ mažmeninės prekybos tinklo vadovas Jesperas Brodinas pridūrė:
„Dabar toks laikas, kai reikia susiimti. Per ateinančius kelerius metus nebus lengva. Matau, kad šiais metais dėl tokių palūkanų normų, kokios jos yra, mūsų pirkėjai susiduria su sunkumais. Todėl mes mažinome kainas, o kiekviena rinka investuoja į mažesnes kainas.“
Kompanijos vadovai aiškino, kad pastaraisiais metais smarkiai didėjusios gamybos sąnaudų kainos keičiasi. Esą todėl jie gali pradėti mažinti savo kainas.
Tačiau jie pripažino, kad nėra tikri, ar tai padės paskatinti vartotojus pirkti daugiau, nes daugeliui šalių gresia ekonomikos sąstingis.
Skirtingai nei daugelis kitų mažmenininkų, pastaruoju metu „Ikea“ toliau vykdo plėtrą, nors kitos prekybos kompanijos mažina savo parduotuvių skaičių.
537 parduotuvės visame pasaulyje pernai pasipildė dar 60 naujų prekybos taškų, tarp jų – Kopenhagoje, Madride ir San Franciske. Be to, toliau plečiamas ir mažesnio ploto užsakymų vietų, kokios yra, pvz., Kaune ar Klaipėdoje, tinklas.
Per pastaruosius penkerius metus bendrovė persitvarko, atsisakydama vien tik didelių parduotuvių už miestų ribų ir atidarydama daugiau parduotuvių miestų centruose, siūlydama klientams daugiau paslaugų, pavyzdžiui, pristatymo, surinkimo ir planavimo.