Regint kaip ant mielių kylantį nedarbo lygį, susidaro įspūdis, kad darbdaviams būtų itin lengva pritinginčius darbuotojus pakeisti efektyvesniais.
Tačiau specialistai nurodo, kad įgyvendinti tokią personalo strategiją gali būti keblu. Ir personalo specialistai, ir įmonių vadovai sutaria, kad viena iš personalo strategijų, kurios galima griebtis šiemet, – tai atlikti darbuotojų veiklos efektyvumo vertinimą, rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Pastaruoju metu buvo tikrai nelengva rasti užsidegusių darbui, lojalių darbuotojų. Dabar padėtis darbo rinkoje visiškai pasikeitė. Tad šiek tiek pastangų netinginčios įdėti bendrovės tikrai gali rasti labiau motyvuotų, perspektyvesnių specialistų“, – įsitikinęs Saulius Mudėnas, Kauno spaustuvės „Kopa“ generalinis direktorius.
Diana Mečanecaitė, personalo atrankų UAB „Grafton Recruitment“ direktorė, nurodo, kad tokia efektyvumo didinimo strategija yra tik viena iš galimų. Beje, dar ir gana rizikinga.
„Dar prieš metus darbuotoją tekdavo ne parinkti, o surasti norinčiųjų dalyvauti konkurse. Dabar padėtis visiškai kita: paskelbę konkursą, sulaukiame tikrai daug kandidatų. Tačiau svarbu ir tai, jog nemaža dalis besikreipiančiųjų buvo atleisti. Be to įmonės, nusprendusios mažinti darbuotojų skaičių, pirmiausia atsisveikina su tais, kurių rezultatai nebuvo geriausi, tad atleidus turimus darbuotojus ne visada bus paprasta juos pakeisti geresniais. Kita vertus, tikrai puikių specialistų rinkoje yra todėl, kad likviduojant įmones atleidžiami visi dirbę žmonės“, – padėtį apibūdina p. Mečanecaitė.