Metų pradžioje bendrovės TNS LT pristatytame visuomenės nuomonės tyrime teigiama, jog net 40 proc. gyventojų nurodė besimaitinantys sveikiau nei anksčiau. Be to, kas ketvirtas (26 proc.) Lietuvos gyventojas sako, kad galvoja apie maisto, kurį valgo, kaloringumą.
„Pastebėjome, kad pastaraisiais metais mitybai vartotojai skiria vis didesnį dėmesį. Kita vertus, vartotojai tampa vis reiklesni – norima ne tik skanių, bet ir sveikų, mažiau kaloringų, tačiau daugiau energijos suteikiančių maisto produktų, – teigia Jurga Sakalauskaitė, UAB „Arimex“ rinkodaros vadovė. – Besikeičiantys vartotojų įpročiai skatina koreguoti ir produktų pasiūlą, pavyzdžiui, naujausią produktų liniją 1GO kūrėme bendradarbiaudami su dietologais.“
Kartu su sveikos gyvensenos tendencijomis į Lietuvą iš Vakarų pasaulio šalių ateina ir produktų „mados“. Šiuo metu pasaulyje itin populiarūs specialiai vienam užkandžiui subalansuoti riešutų, sėklų ir džiovintų vaisių rinkiniai, skirti papildyti energijos atsargas tarp trijų pagrindinių valgymų. Neseniai „Arimex“ pristatyti 1GO rinkiniai sukurti taip, kad kiekvieno iš jų energinė vertė neviršytų 250 kcal, o sudėtyje esančios maistinės medžiagos suteiktų energijos, būtinos darbe. Šiais mišiniais siekiama pasiūlyti sveikesnę alternatyvą energiniams gėrimams bei šokoladui, kuriuos vartotojai renkasi kaip greitai veikiančius energijos šaltinius. Tiesa, juos kuriant nemažai dėmesio skirta lietuvių skoniui, siekiant atitikti sveikos mitybos reikalavimus neaukojant valgymo malonumo.
Anot J. Sakalauskaitės, tarp riešutų ir džiovintų vaisių produktų, dietologų įtraukiamų į sveikos mitybos racioną, Lietuvoje populiariausiais išlieka jų rinkiniai. Taip pat lietuviai labai mėgsta džiovintus abrikosus, slyvas, populiarumo nepraranda razinos. Mėgstamiausi lietuvių riešutai – pistacijos, lazdynų riešutai, migdolai, šiek tiek mažiau suvalgoma anakardžių ir graikinių riešutų. Tiesa, produktų populiarumą lemia ir sezoniškumas. Pavyzdžiui, vasarą daugiau suvartojama kepintų, sūdytų riešutų, kuriuos kaip sotų, energijos suteikiantį užkandį renkasi iškylautojai. Žiemą daugiau suvartojama džiovintų vaisių, kurie, galima spėti, šaltuoju laikotarpiu lietuviams pakeičia šviežius.
Lietuviško kapitalo riešutų ir džiovintų vaisių importuotojos ir platintojos UAB „Arimex“ 2013 m. pardavimų pajamos siekė 103 mln. Lt ir, lyginant su 2012 m., augo 18,8 proc.