Naujienų portalui tv3.lt skaitytoja Milda teigė, kad įmonė beta.lt galimai tyčia nusprendė uždaryti savo veiklą ir paskelbti bankrotą.
„Kodėl tyčinis? Nes vos prieš porą savaičių beta.lt viliojo klientus didžiuliais išpardavimais ir apie sunkią padėtį nebuvo nė kalbos. Tai taip išeina, kad kiek galėjo susigrobė paskutinius klientų pinigus ir pabėgo.
Apie bankrotą irgi labai gudriai pranešta penktadienį po darbo valandų, kai niekam neprisiskambinsi. Taip pat tame pranešime nieko neužsiminta, ką daryti klientams“, – pasakoja ji.
Pašnekovė taip pat atkreipia dėmesį, kad dar anksčiau viena iš paslaugų teikėjų – „Eglės sanatorija“ – skelbė apie galimybę priimti klientus su beta.lt įsigytais kuponais.
Tačiau, kaip teigė Milda, realybė yra kita, mat įmonė, pasak jos, klientams atsisako suteikti paslaugas ir atšaukinėja esamas rezervacijas.
Kaip galima spręsti iš kitų vartotojų komentarų, „Eglės sanatorija“ ne vienintelė įmonė, kuri nepriima beta.lt klientų įsigytų kuponų, minimos ir kitos paslaugas suteikiančios bendrovės.
Gyventojai reikalauja grąžinti pinigus, sureagavo ir VVTAT
Socialiniame tinkle „Facebook“ taip pat sukurta ir atskira grupė, vienijanti asmenis, norinčius susigrąžinti prarastus pinigus. Šia grupę socialiniame tinkle vienija jau daugiau kaip 600 narių.
Naujienų portalui tv3.lt bandant susisiekti su „Beta Media“ generaliniu direktoriumi Raimundu Adomaičiu, to padaryti nepavyko, mat internetiniame portale „Rekvizitai.lt“ jo nurodytas mobilusis telefonas yra nepasiekiamas.
Tiesa, pats generalinis direktorius savo poziciją išreiškė socialiniame tinkle „LinkedIn“.
„Nepavyko išlaikyti pasikeitusios konkurencinės kovos, suvaldyti augančių skaitmeninės rinkodaros kanalų kaštų ir iš jų gaunamos grąžos, nepavyko toliau eiti augančių nuolaidų vartotojui keliu.
Penktadienį oficialiai pranešus šią žinią spaudoje, per vieną dieną tapau „vagimi“, „veikėju“, kurį „reikia pagauti, sumušti“, kuris „turi pasiaiškinti tautai“ ir t.t.
Keturis kartus kroviau telefono bateriją, nes sulaukiau daugiau, nei 600 skambučių, į didžiąją dalį kurių fiziškai negalėjau atsakyti“, – teigė jis.
Atsakydamas į vieną iš internauto komentarų apie pinigų grąžinimą, R. Adomaitis teigė: „Mes visada buvome tarpininkais tarp paslaugos teikėjo ir galutinio vartotojo. Todėl vartotojas (iš esmės) turi teisę įsigytu kuponu pasinaudoti“.
Tačiau didžioji dalis galimai nukentėjusių klientų tikina, kad paslaugų teikėjai tokių kuponų nepriima.
O kai kurie vartotojai netgi kreipėsi į policija, norėdami sulaukti pagalbos. Tačiau gyventojams buvo pasiūlyta pirmiausiai iškilusią situaciją išspręsti derybų budu, t.y. kreipiantis į beta.lt atstovus dėl pinigų grąžinimo.
Pasak policijos, taip yra todėl, kad klientai jau buvo sudarę sutartis su beta.lt atstovais, tad teisiškai žala turėtų būti atlyginta civilinio proceso tvarka.
Tuo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) paskelbė žinia, kad „Beta Media“ paskelbus apie bankrotą, jos administruojamos interneto svetainės beta.lt ir grupinis.lt tapo nepasiekiamos. Todėl dabar klientai yra raginami kreiptis būtent į VVTAT.
„VVTAT žiniomis, teismas nėra priėmęs sprendimo iškelti bendrovei bankroto bylą ir paskirti bankroto administratorių. Todėl šiuo metu vartotojai dėl pažeistų savo teisių gali kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.
VVTAT priimtas sprendimas yra privalomas vykdyti ginčo šalims. Kai bus paskirtas „Beta Media“, UAB bankroto administratorius, visi turtiniai vartotojo reikalavimai turės būti teikiami paskirtajam administratoriui“, – teigiama VVTAT komentare.
Neatsiskaitinėjo su paslaugų tiekėjais
Kai kurie paslaugų tiekėjai anksčiau BNS informavo nutraukiantys sutartis su įmone, nes „Beta Media“ su jais nebeatsiskaito.
Druskininkuose ir Birštone veikianti sveikatinimo ir reabilitacijos bendrovė „Eglės sanatorija“ sutartį su „Beta Media“ nutraukė šią savaitę.
„Pastaruoju metu susidūrėme su „Beta Media“ finansinių įsipareigojimų pagal paslaugų teikimo sutartį nevykdymu, todėl nuo birželio 5 dienos nutraukėme sutartį“, – penktadienį BNS sakė „Eglės sanatorijos“ generalinis direktorius Artūras Salda.
Sanatorija neatskleidė „Beta Media“ įsiskolinimų. „Eglės sanatorijos“ komunikacijos projektų vadovė Audronė Mockienė BNS anksčiau sakė, kad šiuo metu sprendžiami susitarimai tarp įmonių klausimai ir ieškomi sprendimai.
Pasak A. Saldos, sprendimas nutraukti sutartį neturi įtakos „Eglės sanatorijos“ paslaugas iš „Beta Media“ jau įsigijusiems klientams.
Anot jo, sanatorija priims visus, per beta.lt ir grupinis.lt iki birželio 4 dienos įsigijusius galiojančius „Eglės“ kuponus, tačiau susigrąžinti pinigų už juos nebus galima.
Kitos – „Versmės“ – sanatorijos komunikacijos atstovė Greta Raižienė tąkart taip pat patvirtino, kad „Beta Media“ nevykdo įsipareigojimų įmonei.
„Mes irgi turime nesklandumų, su ta pačia tema susijusių (...). Mes, kaip partneriai, bendradarbiavimo nebetęsime, dėl tų aplinkybių, kad jie laiku neatsiskaito“, – BNS sakė G. Raižienė.
Pasak jos, tikslios „Beta Media“ nemokumo priežastys nėra aiškios.
Užpernai dirbo pelningai
„Beta Media“ vadovas Raimundas Adomaitis BNS situaciją komentuoti atsisakė.
Registrų centrui pateiktoje „Beta Media“ 2022 metų ataskaitoje rašoma, kad bendrovė uždirbo 232,4 tūkst. eurų grynojo pelno, jos pajamos siekė 1,7 mln. eurų.
Duomenų apie 2023 metus bendrovė Registrų centrui dar nepateikė.
Bendrovei „Beta Media“ dar 2018 metais buvo skirta 4 tūkst. eurų bauda už vartotojų klaidinimą.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) tuomet teigė, kad „Beta Media“ vartotojams suteikė neaiškią ir dviprasmišką informaciją apie paslaugas ir taip iškreipė vartotojų elgesį, nes jie pabrangusių kelionių galbūt būtų nepirkę.