„Niekada nesakyk niekada“ būtų pats tinkamiausias būdas nusakyti šį neįprastą sugrįžimą.
„Airbus A380“, didžiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas su daugiau kaip 600 sėdimų vietų (kai kuriose „Emirates“ avialinijų naudojamose modifikacijose), buvo nurašytas daugelio apžvalgininkų, o pandemijos įkarštyje jo atsisakė nemažai oro bendrovių.
Tačiau dabar oro linijos ieško būdų, kaip susitvarkyti su staigiu masiniu paklausos šuoliu ir bendrovę „Boeing“ kamuojančiais naujų lėktuvų pristatymais. Net ir Vokietijos aviacijos flagmanas „Lufthansa“ susigrąžina orlaivius į savo parką, rašo „Deutsche Welle“.
O oro gigantas grįžta daug didesniais kiekiais, nei buvo galima tikėtis.
Nustos gaminti ir konkurentai
Paskutinę birželio mėnesio savaitę visame pasaulyje į dangų kilo iš viso 129 „Airbus A380“, kuriuos valdo septynios bendrovės, rašo portalas „Flightradar24“. Tai yra daugiau nei pusė visų pagamintų tokių tolimųjų skrydžių lėktuvų, o kas savaitę jų prisideda dar papildomai.
„Lufthansa“ taip pat patvirtino į parką grąžinanti dalį „Airbus A380“ kitų metų vasaros sezonui, nors dar prieš kelis mėnesius toks sprendimas buvo neįmanomas.
Keleiviai mėgsta „Airbus A380“, tačiau beveik nė vienam operatoriui nepavyko ekonomiškai išnaudoti šį gigantą. Viena iš svarbiausių to priežasčių – keturi lėktuvo varikliai, astronominiais dydžiais naudojantys degalus, taip pat didelis kiekis sėdimų vietų, kurias reikia užpildyti. Modelis, kurio planuota pagaminti bent 1 tūkst. vienetų, tapo komercine nesėkme.
Daugiausia „Airbus A380“ iš visų aviakompanijų valdo Dubajuje įsikūrusi „Emirates“. Jai priklauso 123 tokie orlaiviai, t.y. daugiau nei pusė iš visų pagamintų.
„Airbus A380“ gamyba nutraukta praėjusiais metais, kai pats paskutinis toks Hamburge pagamintas lėktuvas buvo pristatytas „Emirates“.
Pranešama, kad panašaus dydžio keturių variklių „Boeing 747“ gamybą planuojama užbaigti 2022 m., praėjus 50 m. nuo jo debiuto.