„Keltas „Lisco Gloria“ buvo techniškai netvarkingas, todėl ir kilo gaisras. Tą sakiau ir Vokietijos ekspertams, tą patį galiu pakartoti ir teisme. Bet tikrąją gaisro priežastį stengiamasi nuslėpti“, - įsitikinęs vienas pirmųjų liepsnas laive pastebėjęs Virginijus Sungaila.
Kaip rašo „Klaipėda“, vyro, mačiusio, kaip liepsnose dingo jo mikroautobusas su antikvariniais baldais ir namelis ant ratų, pastebėjimus iš dalis jau patvirtino ir sudegusį keltą apžiūrėję ekspertai, ir surinkti ikiteisminio tyrimo duomenys.
Pasak V. Sungailos, „paskleista žinia, jog užsidegė prie vilkiko prikabintas šaldytuvas ir nuo jo išplito liepsnos, yra gryniausia nesąmonė. Kaip gali iš niekur nieko užsidegti šaldytuvas? Pakaitinkite jį žiebtuvėliu ir vis tiek nieko nepešite“.
V. Sungaila neabejoja, jog gaisras kilo dėl netvarkingos elektros sistemos, nes, pavyzdžiui, kai vilkikai suvažiavo į denį, prie šaldytuvų buvo prijungti kabeliai, kuriais iš laivo tiekė elektrą, kad šaldytuvai veiktų.
Jo tikinimu, gaisras kilo dėl trumpojo jungimosi, kai vienas kabelis buvo prijungtas prie šaldytą vištieną gabenusio vilkiko – „ne dėl savaiminio vilkiko užsidegimo, o todėl, kad netinkamai buvo tiekiama elektra“.
Ikiteisminį tyrimą atliekantys prokurorai tiria dvi gaisro kelte „Lisco Gloria“ priežastis, viena jų - savaiminis šaldytuvo užsidegimas, kita - dėl laivo elektros sistemos nesklandumų.