Nors euro zoną tebedrebina skolų krizė, stambiausios pasaulio lėktuvų gamintojos kitais metais nesusidurs su finansavimo problemomis, nes svarbesnis vaidmuo teks alternatyviesiems šaltiniams – lizingo bendrovėms ir stambiausioms oro bendrovėms, teigia tarptautinės reitingų agentūros „Fitch Ratings“ analitikai. Apie tai praneša „RIA Novosti“.
2012 metais, palyginti su šiais metais, sektoriui prireiks 20 proc. daugiau lėšų – iki 85-90 mlrd. dolerių. Atsižvelgiant į skolų problemas, su kuriomis pastaruoju metu susiduria Europos regionas, tradiciškai skiriantis nemažas sumas lėktuvų gamybos plėtrai, per artimiausius dvejus metus stiprės sėkmingiausių aviacijos kompanijų vaidmuo, taip pat organizacijų, dirbančių orlaivių lizingo srityje. Daug geresnė padėtis, palyginti su Europos bankais, laukia besivystančių Azijos valstybių organizacijų, kurios gali didinti investicijas į sektorių
Prognozuojama, kad stambiausios pasaulio gamintojos kitais metais didins lėktuvų gamybą maždaug 15 proc. – iki 1 tūkst. 160 orlaivių, o 2013 metais – dar 9 proc. Didelę jų dalį pagamins dvi stambiausios korporacijos – JAV „Boeing“ ir Europos „Airbus“. Atsižvelgiant į augančius keleivių ir krovinių pervežimus visame pasaulyje, šios kompanijos nepritrūks užsakymų ir išsaugos stiprias pozicijas.
Tuo tarpu naujų lėktuvų paklausos augimas bus susijęs ne tik su augančiais vežėjų, dirbančių besivystančiose šalyse ir įsisavinančių naujus maršrutus, poreikiais. Užsakymai išaugs ir dėl rinkos lyderių siekio modernizuoti jau egzistuojantį lėktuvų parką.