• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Socialiniai tinklapiai ir nepertraukiamas jų puslapių peržiūrų augimas pralenkė visų interneto sričių rodiklius: nuo lankomumo apskritai iki reklamos parodymų tinklapiuose. Tačiau yra viena sritis, kurioje jie vis dar negali varžytis. Tai – reklamos įkainiai, rašo portalas AdAge.com.

REKLAMA
REKLAMA

Pasaulinės rinkos tyrimų kompanija „ComScore“ duomenys rodo, jog socialiniai tinklapiai, pirmiausia „Facebook“ ir „MySpace“, praėjusiais metais buvo nustačiusios vidutiniškai 56 centų mokestį už tūkstantį parodymų (MUT), kai visame internete vidutinis MUT buvo 2,43 JAV dolerio. „ComScore“ tyrimai atskleidžia, kad atskaičiavus socialinių tinklapių duomenis, vidutinės interneto reklamos kainos rodikliai būtų dar didesni – apie 2,99 JAV dolerio už tūkstantį parodymų. Taigi, socialiniai tinklapiai bendrus vidutinius MUT rodiklius praėjusiais metais sumažino maždaug 18 proc.

REKLAMA

Verslininkai baiminasi dėl kainų mažinimo

Pasak AdAge.com, kai kurie industrijos atstovai yra susirūpinę, kad „Facebook“ ir panašūs į jį tinklapiai gali sumažinti viso interneto MUT įkainius, kurie yra reklamos internete kainodaros pagrindas.

„Socialiniai tinklapiai tampa iššūkiu dėl to, kad bendroje rinkoje jų reklamos parodymų skaičius yra didžiulis, - portalas cituoja „Microsoft“ pardavimų vadovą Jungtinėse Valstijose Keithą Lorizio. - Ypatingas iššūkis tai yra leidėjams, kurie yra privesti mažinti MUT“.

REKLAMA
REKLAMA

Turinio tiesiog per daug?

Tačiau žemos socialinių tinklapių kainos nebūtinai reiškia, kad tik jos smukdo kitų leidėjų kainodarą. Iš tiesų, didelis spaudimas atsiranda dar ir dėl to, kad tinklapių pasiūla viršija reklamos užsakovų paklausą.

„Tiesiog dabar yra didžiulis bendras puslapių internete atvertimų augimas, - AdAge.com kalbėjo internetinės reklamos kompanijos vadovas Richardas Jalichandras. - Taigi MUT mažėja būtent dėl šio pertekliaus“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto, R. Jalichandras sutinka, kad socialiniai tinklapiai sudarė didelę dalį interneto turinio. Tarp penkių stambiausių JAV internetinės reklamos kanalų „Facebook“ tenka didžiausia dalis – 16,8 proc. visų reklamos parodymų JAV (šių metų gegužės „ComScore“ duomenys). Leidybinei grupei „Fox Interactive Media“, kurios didžiąją dalį turinio sudaro „MySpace“, teko 6,3 proc. reklamos parodymų. Kitaip tariant, „Facebook“ ir MySpace“ drauge užima daugiau nei penktadalį JAV reklamos srauto, kai tuo metu jų kainų normos yra mažiausios.

REKLAMA

Griežti ribojimai lemia nedideles pajamas

„Facebook“ rinkos dalis ir reklamos parodymų skaičius nereiškia, kad šis socialinis tinklapis uždirbo daugiau pelno nei „Yahoo“, - sakė rinkotyros kompanijos „eMarketer“ analitikas Davidas Hallermanas, - „Facebook“ apimtys gerokai viršija kainą“.

REKLAMA

Pagal pačių bendrovių prognozes prognozes, „Yahoo“ 2010-aisiais žada gauti 3,04 mlrd. JAV dolerių grynųjų pajamų iš reklamos, AOL – apie 890 mln. JAV dolerių. Tuo tarpu „MySpace“ prognozuojama 360 mln. JAV dolerių metinių pajamų iš reklamos, o „Facebook“ – dar mažiau. Taigi, paspaudimų gigantų dalis bendroje pajamų sumoje gali sudaryti mažiau nei 5 proc., rašo AdAge.com.

„Facebook“ tiekia tiek daug reklamų už tokią mažą kainą iš dalies dėl to, kad dauguma tinklapio rodomų reklamų yra mažos ir susietos su tekstu. Kompanija neseniai priėmė sprendimą drausti bet kokias „banerines“ reklamas bei visas kitas didelio formato reklamas, už kurias baudžia ir Interneto reklamos biuras. Tinklapis dabar transliuoja tik savo paties nustatyto formato reklamas, nors dėl to sumažėja galimi reklamos įkainiai. Kompanija taip pat neseniai sukūrė „save patalpinančios“ reklamos modelį, panašų į naudojamą „Google“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų