Kompanijos „Facebook“ vertybinių popierių kaina pirmą kartą nukrito žemiau 20 JAV dolerių lygio, o tai praktiškai yra dvigubai mažiau, nei gegužės mėnesį, kaip socialinis tinklas pirmą kartą pasirodė akcijų biržoje.
Priminsime, jog socialinis tinklas pirminį viešą akcijų platinimą (IPO) atliko prieš nepilnus tris mėnesius, o akcijų kaina
tuomet buvo nustatyta ties 38 JAV dolerių riba; tuomet visa kompanija buvo įvertinta $104,2 mlrd.
Per paskutines akcijų biržos sesijas „Facebook“ „pramušė“ $20,0 dugną ir nusileido iki $19,9. Tokiu būdu, kompanija neteko maždaug pusės savo vertės, o nesudėtingi matematiniai skaičiavimai rodo, jog tai įspūdingi $49,9 mlrd.
Akcijų kurso kritimas, iš esmės, ekspertų aiškinamas tuo, jog visiškai nėra jokių oficialių ir pagrįstų prognozių apie kompanijos ateitį. Be to, daug įtakos turi ir įsisiūbuojantis skandalas dėl netikrų „Facebook“ paskyrų: kompanija pripažino, jog mažiausiai 8,7%, arba 83 mln. bendro vartotojų paskyrų skaičiaus, yra arba dubliuota, arba apskritai nepriklauso realiems žmonėms.
Pačios „Facebook“ duomenimis, šiame tinkle užregistruotų paskyrų kiekis siekia 955 mln. – tai yra 29% daugiau, nei 2011 m. II ketvirtyje. Maždaug 543 mln. paskyrų pasiekiamos per mobilios įrenginius. Panašu, jog didėjantis vartotojų paskyrų kiekis tampa ne toks efektyvus finansine prasme, kaip buvo tikėtasi anksčiau. O paties „Facebook“ „burbulas“ ima logiškai bliūkšti, apie ką dar metų pradžioje kalbėjo nemažai ekspertų ir analitikų.