ES parama didina įmonės konkurencingumą
Ūkio ministerijos administruojamų priemonių verslo skatinimo projektai įgyvendinami įvairiuose Lietuvos regionuose. Utenos regionas – ne išimtis, čia pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „E-verslas LT“ įgyvendintas projektas „Vidinių UAB „Umaras“ procesų optimizavimui skirto e-verslo sprendimo diegimas siekiant padidinti įmonės produktyvumą“. Projekto vertė beveik 360 tūkstančių litų, iš jų ES dalis beveik 180 tūkstančių litų. Moderniai ir sėkmingai Lietuvos bei užsienio šalių rinkose dirbančiai pakavimo plėvelių gamybos bendrovei šio projekto įgyvendinimas svarbus finansų valdymui ir planavimui. Įgyvendinant projektą buvo itin svarbu užtikrinti, kad įmonės finansinė veikla būtų skaidri, orientuota į augimą, naujausių technologijų diegimą. Didžiausia galimybė įmonės veiklai pagerinti slypėjo tiksliniame planavime, o jį patobulinus buvo optimizuotas resursų naudojimas. Projekto metu su įdiegtais e-verslo projektais sujungti (optimizuoti) net 6 verslo procesai: gamybos/paslaugos valdymas, rizikos valdymas, pardavimų valdymas, personalo valdymas, finansų valdymas, atsargų valdymas.
„Šis Europos Sąjungos finansuotas projektas ne vienintelis, kurį įgyvendino mūsų įmonė. Pastaraisiais metais jų buvo net penki, kai kurie dar nebaigti. Jie padėjo optimizuoti vidinius įmonės procesus, atnaujinti mūsų gamybinę įrangą. Visi jie, be abejonės, davė mūsų įmonei daug naudos – padidėjo darbo našumas, išaugo bendrovės apyvarta, eksportas, dabar mums lengviau konkuruoti tarptautinėse rinkose“, - sako UAB „Umaras“ finansų direktorius Gediminas Ambraška.
Dalyvaudami tarptautinėse parodose ieško užsienio partnerių
Visagine įsikūrusi bendrovė „Plasteka“ gamina ir optimizuoja vandenruošos ir filtravimo įrenginių sistemas, diegia naujas technologijas atominėms ir šilumos elektrinėms, perdirba radioaktyvias atliekas. Įmonės plėtros strategijoje nustatyta, kad, neplečiant pardavimų užsienio rinkose, neturint nuolatinių užsienio partnerių, maksimaliai neišnaudojant rinkodaros priemonių, ji neturi galimybių sėkmingai vystyti savo gamybos, gaminti naujus gaminius ir skatinti eksporto. Įmonei būtina skatinti eksportą investuojant į rinkodaros skatinimo priemones bei naujų gaminių sertifikavimą. Siekdama šių tikslų bendrovė įgyvendino projektą „UAB „Plasteka“ eksporto skatinimas sertifikuojant naujus gaminius“. Projekto metu įsigytos rinkodaros skatinimo priemonės bei sertifikatai ir įdarbintas rinkodaros specialistas. Įgyvendinus projektą atsirado galimybė sertifikuoti specialius filtrus AE, jie įvesti į rinką ir pristatyti potencialiems pirkėjams, suformuota konkreti eksporto skatinimo politika.
Bendra projekto „UAB „Plasteka“ eksporto skatinimas sertifikuojant naujus gaminius“ vertė beveik 800 tūkst. litų, iš jų beveik 560 tūkst. litų – ES lėšos.
Pristato produkciją užsienyje ir randa naujų pirkėjų
Panašus pardavimų užsienio rinkose plėtros projektas vykdomas akcinėje bendrovėje „Utenos trikotažas“. Siekiant padidinti bendrovės eksportą, apyvartą, produktyvumą ir kitus veiklos rodiklius, būtina suaktyvinti užsienio partnerių paiešką ir pardavimą užsienio rinkose. Aktyviai skverbiantis į užsienio rinkas galima užsitikrinti įmonės pajamų augimą. Projekto metu „Utenos trikotažas“ planuoja dalyvauti užsienio parodose bei sertifikuoti savo produktus ir taip suaktyvinti naujų verslo partnerių paiešką Ukrainos, Šveicarijos, Skandinavijos šalių bei Vokietijos rinkose. Tai leis padidinti įmonės pardavimus užsienio rinkose, produktyvumą, darbo našumą, išlaikyti esamas ir sukurti naujas darbo vietas, pagerinti svarbiausius įmonės veiklos rodiklius. Bendra projekto „AB „Utenos trikotažas“ pardavimų užsienio rinkose plėtra“ vertė siekia daugiau kaip 101 tūkst. litų, iš jų 56 tūkst. litų – ES lėšos, likusią dalį sumos investavo pati įmonė.
Visuose Lietuvos regionuose, pasinaudojus 2007-2013 metų ES struktūrinių fondų parama jau įgyvendinti 1208 projektai, kuriems skirtas daugiau kaip 561 mln. litų finansavimas, iš kurių ES parama sudaro 523 mln. Lt.