„Tai – prieplauka, prie kurios galės prisišvartuoti beveik 400 metrų ilgio dujovežis arba plaukiojanti SGD saugykla ir išdujinimo įrenginys. Po to bus nutiesta povandeninė dujų jungtis iki perpumpavimo stoties sausumoje“, – trečiadienio vakare skelbė transliuotoja.
Liepos viduryje Lietuvos bendrovė „MT Group“ drauge su Estijos „Connecto Eesti“ pasirašė sutartį su Estijos perdavimo sistemos operatore „Elering“ dėl povandeninio magistralinio dujotiekio Paldiskyje statybos.
„Elering“ planuoja, jog terminalo dujotiekio jungtys bus įrengtos iki lapkričio 30-osios, Estijai ir Suomija susitarus, kad išnuomotas plaukiojantis išdujinimo įrenginys prisišvartuos prie to terminalo, kuris bus paruoštas pirmas.
Suomija panašų terminalą iki gruodžio mėnesio planuoja pastatyti savo nedideliame Ingos uoste, o abu terminalai bus įtraukti į vieną SGD importo sistemą. Kita vertus, Paldiskio terminalas gali tapti tik atsarginiu, nes Suomijos bendrovės „Gasgrid“ išsinuomotas laivas didžiąją laiko dalį švartuotųsi Ingoje, Suomijai dujų sunaudojant gerokai daugiau nei Estijai. Kita vertus, Estijos ir Suomijos dujotiekių sistemas jungia per jūrą nutiestas vamzdynas „Balticconnector“.
Kaip jau buvo skelbta, „Gasgrid“ gegužę iš JAV kompanijos „Excelerate Energy“ išsinuomotas laivas „Exemplar“ – 150,9 tūkst. kubinių metrų talpos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) saugykla ir pakartotinio dujinimo įrenginys – užbaigęs sutartį Argentinoje, praėjusio mėnesio pabaigoje išplaukė Europos kryptimi.