ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bus apmokestinti papildomu 38 proc. tarifu po to, kai buvo pradėtas tyrimas dėl Kinijos taikomų subsidijų automobilių pramonei o tai gali išprovokuoti prekybos karą.
Anot ES atstovo spaudai, už prekybą atsakingas Europos komisaras Valdis Dombrovskis ir Kinijos prekybos ministras Wangas Wentao šeštadienį surengė „nuoširdų ir konstruktyvų“ pokalbį telefonu ir aptarė ES tyrimą dėl Kinijos taikomų subsidijų elektromobilių gamintojams.
Anot ES atstovo spaudai Olofo Gillo, ES pabrėžė, kad bet kokia tyrimo baigtis, dėl kurios bus susitarta, turės efektyviai išspręsti žalingo subsidijavimo problemą.
„Abi pusės ateinančiomis savaitėmis ir toliau kalbėsis visais lygiais“, – sakė jis.
Kinijos prekybos ministras socialiniame tinkle „X“ rašė, kad pokalbio telefonu metu buvo susitarta pradėti konsultacijas.
Pekiną papiktino pernai Briuselio pradėtas tyrimas, kuriuo siekiama apsaugoti Europos gamintojus susiduriančius su augančiu pigių Kinijos elektromobilių importu.
Europos Komisija siūlo įvesti papildomus tarifus kinų gamintojams: 17,4 proc. įmonei BYD, 20 proc. „Geely“ ir 38,1 proc. SAIC.
ES teigia, kad siūlomų tarifų dydis priklauso nuo valstybinių subsidijų, kurias šios bendrovės gauna iš Kinijos biudžeto.
Kinijos elektromobilių gamintojams, kurie bendradarbiavo su ES, bus taikomas 21 proc. importo tarifas, o atsisakiusiems bendradarbiauti – 38,1 proc.
Šie tarifai būtų taikomi papildomai prie jau galiojančio 10 proc. importo mokesčio.
Mokesčiai laikinai įsigaliotų nuo liepos 4 d. ir galutinai nuo lapkričio.
Tačiau ES yra atvira deryboms su Kinija, kaip išspręsti jos taikomų subsidijų problemą.
Nors ES tarifai ir būtų dideli, tačiau mažesni nei 100 proc. mokesčiai, kuriuos gegužės mėnesį įvedė JAV.
Europos automobilių sektorius yra jos pramonės pasididžiavimas, galintis pasigirti tokiais žinomais prekių ženklais kaip „Mercedes“ ir „Ferrari“. Tačiau jis susiduria su grėsmėmis, viena kurių yra Kinijos ankstyvesnis perėjimas prie elektromobilių.
Briuselis kaltina Kiniją siekiant nesąžiningai aplenkti Europos automobilių gamintojus, kurių gaminami automobiliai nuo 2035 m. privalės būti netaršūs.