Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) rugpjūčio 21 dieną atmetė „Emsi“ skundą dėl „Via Baltica“ rekonstrukcijos. LVAT paliko galioti Vilniaus apygardos administracinio teismo liepos 18 dienos nutartį.
„Emsi“ ir kitos ruože veikiančios degalinės teigia, kad rekonstravus „Via Baltica“ ir nelikus tiesioginių įvažiavimų į degalines, jų verslas gali žlugti.
„Emsi“ prašė teismo laikinai stabdyti „Via Baltica“ rekonstrukcijos projekto dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo procedūras. Anot įmonės, kuo toliau bus pažengusios procedūros, tuo sunkiau bus jas grąžinti į pradinę padėtį.
Anot teismo, „Emsi“ nepateikė argumentų, kad nesustabdžius „Via Baltica“ rekonstrukcijos proceso, bus padaryta neatitaisoma žala.
„Pareiškėjas (...) iš esmės nepateikė argumentų, kad, nesiėmus užtikrinimo priemonių, gali būti padaryta neatitaisoma arba sunkiai atitaisoma didelė žala“, – rašoma teismo nutartyje.
Ginčas tarp Susisiekimo ministerijos ir „Via Baltica“ ruože veikiančių degalinių kilo paskelbus, jog pagal projektą į degalines bus patenkama tik jungiamaisiais keliais, viadukais nuvažiavus nuo magistralės. Tai reiškia, kad vairuotojai, praleidę nusukimą, kitoje sankryžoje turės grįžti ir iki degalinės važiuoti kelis ar keliolika kilometrų.
Kelių direkcija aiškina, kad „Via Baltica“ ruožas bus paverstas automagistrale, todėl padidinus leistiną greitį iki 130 kilometrų per valandą tiesioginiai įvažiavimai į degalines yra neįmanomi.
Degalinių savininkai sako, kad tokiu atveju vairuotojai rinksis ne Lietuvos, o Lenkijos degalines, be to, jungiamieji keliai paskatins spūstis, nes jais važiuos ne tik vilkikai, bet ir vietinis transportas.
40 kilometrų ilgio „Via Baltica“ atkarpoje dabar veikia „Orlen“, „Emsi“, „Vakoil“, „Rotada“, „Aris“, „Neste“, „Uno X“, DKV, „Baltic Petroleum“, „Alauša“, „Circle K“ bei „Viada“ degalinės.